Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Mit válasszunk az étteremben, ha épp diétázunk?

Gökler Kriszti ad tanácsot
2017. október 11.

Az életmódváltás vagy diéta viszonylag könnyűnek tűnhet egészen addig, amíg olyan szituációba nem kerülünk, hogy nem tudjuk a saját magunk által elkészített fogásokat enni. Ha valamilyen alkalom adtán étteremben kell ennünk, könnyen pánikba eshetünk. Pedig aggodalomra semmi ok, éheznünk itt sem kell és a diétánkat sem kell feltétlenül megszegnünk, egyszerűen csak okosan kell választanunk.

Ha már egy előre megbeszélt vacsoráról van szó például, sokan hajlamosak egész nap koplalva „készülni rá”, hogy utána lelkiismeret furdalás nélkül falatozhassanak. Ez sajnos nem a legjobb taktika, hiszen ha nem eszel előtte semmit, estére annyira megéhezel, hogy jó eséllyel mindent befalsz majd, ami csak eléd kerül. A tanácsom inkább az, hogy legyen előtte 2-3 könnyedebb étkezésed, leginkább fehérjében gazdagok, visszafogva kicsit a zsír- és szénhidrátfogyasztást, mivel valószínűleg ezek a tápanyagok lesznek majd túlsúlyban az éttermi fogásban.

Amint elérkezik a vacsora időpontja, ha van rá lehetőséged, válassz egy zöldséges csirkelevest (semmiképpen sem krémlevest) tészta nélkül. Ebben valószínűleg nem lesz semmilyen felesleges hozzáadott anyag, és a meleg folyadék eltelít majd annyira, hogy a második fogásnál már könnyebb legyen mértéket tartani. 

Fotó: shutterstock

Fotó: shutterstock

Főételnek válassz valamilyen sovány fehérjeforrást, csirkét, pulykát vagy halat, lehetőleg roston vagy grillen elkészítve. Ha az étlapon esetleg csak rántott és rakott ételek szerepelnek, akkor is megpróbálhatod kedvesen megkérni a pincért, hogy készítsék el neked natúr módon, minimális zsiradékban sütve. Ez a legtöbb étterem számára nem jelent plusz fáradtságot. Köretnek kérj friss salátát, amihez az öntetet kérd külön tálkába. Mivel legtöbbször sajnos tejfölös és majonézes öntettel keverik össze a zöldségeket, így hamar elvesztik „diétabarát” jellemzőjüket. Választhatsz párolt zöldségeket is, itt viszont azt érdemes jelezni, hogy vaj helyett vízben párolják meg, ha van rá lehetőség.

+1 Tipp

Az egész vacsora során fogyassz bőven vizet, legalább 3 dl-t. Mivel az éttermekben sajnos legtöbbször túlzott mennyiségű sót használnak, ez folyadék hiányában könnyen vízvisszatartást okozhat a szervezetben, ezt pedig a megfelelő folyadékbevitellel tudjuk ellensúlyozni.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Miért nem elég csak többet mozogni ahhoz, hogy fogyni tudjunk?

Miért nem elég csak többet mozogni ahhoz, hogy fogyni tudjunk?

Gökler Kriszti fitness blogger ad választ a kérdésre
Nem a szénhidrát a legnagyobb ellenségünk!

Nem a szénhidrát a legnagyobb ellenségünk!

"Amire viszont a női magazinok sokszor nem térnek ki, - pedig ez lenne az egésznek a kulcsa-, az az, hogy a szénhidrátoknak is több fajtája van, és nem mindegyik ugyanúgy hasznosul."
Mit vigyenek a gyerekek uzsonnára a fitnesz blogger szerint?

Mit vigyenek a gyerekek uzsonnára a fitnesz blogger szerint?

Melyek a legfontosabb szempontok? Minek kell megfelelnie a tuti uzsinak?

Napi ajánlatunk

Top videók

Ez a sütemény csak úgy roskadozik a gyümölcsös máktölteléktől! Zárjuk pitébe az ősz ízeit, a szilvát és a fahéjat!

A süti kapott egy finom, túrós tetőt is, hogy még könnyedebb és ellenállhatatlanabb legyen. Mákos-szilvás pite túrótetővel

A megunhatatlan tócsni - íme négy, egészséges változatban, egy kétperces videóban

Szakítsunk a hagyományos elkészítéssel és süssük a sütőben!