Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Együnk sok zöldséget – akár észrevétlenül!

Azt szinte mindenki tudja, hogy a zöldségeknek nagyon magas a vitamin- és ásványi anyag tartalma. De azt már kevesebben, hogy magas rosttartalmuknak köszönhetően számos más előnnyel is rendelkeznek.
2018. január 30.

Zöldséget enni nem a „legújabb trend”, nem divatból kell. Zöldségekre egyszerűen szüksége van az emberi szervezetnek, aktualitásoktól függetlenül. Azt szinte mindenki tudja, hogy a zöldségeknek nagyon magas a vitamin- és ásványi anyag tartalma. De azt már kevesebben, hogy magas rosttartalmuknak köszönhetően számos más előnnyel is rendelkeznek. A növényi rostok nagy mennyiségű vizet kötnek meg a szervezetben, ezáltal sokkal hamarabb okoznak teltségérzetet. Lassítják a szénhidrátok felszívódását, ami csökkenti a vércukorszint-emelő hatásukat, és tovább fog tartani a jóllakottság érzet is az étkezés után. A megfelelő mennyiségű rostbevitel (napi 25-35g) biztosítja az emésztőrendszer normális működését, a székrekedés elkerülését.

Nem csak a gyerekek, de a felnőttek között is sokan vannak, akik habár szeretnének egészségesebben étkezni, nem szeretik a zöldségeket. Ma már számomra is furcsa ilyet hallani, pedig korábban én is így gondoltam, és a két zöldségféle, melyeket megettem, a paprika és a kukorica volt. Azóta persze már rájöttem, hogy az utóbbi még csak nem is tartozik a zöldségfélék közé. Viszont megtanultam azt is, hogy zöldségekből is lehet igazán ízletes ételeket készíteni, sőt akár anélkül is becsempészhetjük az ételeinkbe, és ezáltal az étrendünkbe, hogy észrevennénk. Csak egy-két konyhai praktikára van hozzá szükség.

Fotó: shutterstock

Mire gondolok pontosan? Próbáljuk meg elrejteni őket a leghétköznapibb ételeinkbe, fokozva ezzel annak tápanyagtartalmát. Kezdjük például a reggelinél. Például a zabkásánkba reszelhetünk egy kevés hámozott cukkinit. Főzés után az ízén nem fog érződni, viszont nagyobb adag ételt fogunk kapni és az állaga is krémesebb lesz. Vagy készítsük el reszelt céklával a palacsintát! Egy kis természetes édesítő, pl. eritrit hozzáadásával nem lesz érezhető, látványban viszont igazán különleges lesz a végeredmény.

Ebédre készítsünk turmixolt krémleveseket, így rágás nélkül kanalazhatjuk be a zöldségeket. A fasírt vagy húsgolyó hozzávalói közé is reszelhetünk cukkinit vagy más tökfélét, sokat javít az állagán. Készíthetünk hagyományos rösztit úgy, hogy a burgonya mennyiségének a felét lecseréljük például sárgarépára vagy édesburgonyára.

Vagy gondoljunk csak a közkedvelt smoothiekra. Ha a friss, lédús és édes gyümölcsökhöz turmixolunk egy marék spenótot, egy kevés kígyóuborkát vagy 1-2 zellerszárat, szinte semmit nem fog változni ízben a végeredmény. Ilyen kis apró trükkökkel szépen lassan az is beillesztheti étrendjébe a zöldségeket, aki eddig nem szívesen fogyasztotta őket.  

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ez az egyik új őrület a vegánok és a gasztrobloggerek körében: Buddha tál

Ez az egyik új őrület a vegánok és a gasztrobloggerek körében: Buddha tál

A neve ellenére nem egy egzotikus receptről van szó
Olivás humusz

Olivás humusz

A humusz önmagában is egy tökéletes vegetáriánus fogás, de ezúttal egy kis csavarral, pontosabban olívabogyóval és aszalt paradicsommal készítettem el.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.