Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Unalmas húspótlék? Egyáltalán nem! Ennél sokkal több a tofu, mutatjuk!

2020. január 31.

Ha vegetáriánus vagy vegán receptek között szemezgetünk, gyakran botlunk bele a tofuba. Létezik natúr, füstölt és ízesített változata, ehetjük pácolva, sütőben készítve, serpenyőben sütve, főételnek vagy köretnek. És aki nem vega? Mi annak is ajánljuk, hiszen a tofu egyáltalán nem húspótlék, hanem egy igencsak sokféleképpen elkészíthető finomság. 

 

Mi is az a tofu? 

A szójababot beáztatják és összetörik, aztán az így keletkezett szójatejből préseléssel állítják elő a tofut. Nem tartalmaz tejterméket, tojást és olajos magokat, ezért több különböző táplálék-intolerancia vagy allergia esetén is fogyasztható, a vegetáriánus és a vegán táplálkozás egyik alapvető élelmiszere. 

Íze nem hivalkodó, ám épp ezért változatosan fűszerezhető étel, ugyanannyira jól állnak neki a zöldfűszerek, mint mondjuk az indiai ízek. És pont a semlegesség miatt kiváló serpenyős fogásokhoz, ugyanis miközben pirul, remekül magába tudja szívni az aromákat. 

 

Honnan ered? 

Ősi kínai étel, amelyet a japán és a dél-kelet-ázsiai konyhák is átvettek. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában az 1970-es években jelent meg, hála a kínai séfeknek. 

 

Miért egészséges? 

Nagyszerű választás, ha tudatosan és egészségesen szeretnénk táplálkozni, hiszen alacsony a zsírtartalma, ellenben gazdag fehérjékben. Körülbelül annyi zsír van benne, mint a sovány csirkemellben, különösen pedig akkor fontos fehérjeforrás, ha valaki kiiktatja étrendjéből a húsokat és a halakat. Kalciumforrásnak sem utolsó. 

 

Hogyan készítsük el? 

Pirítva vagy grillezve a legfinomabb. A felesleges nedvességet mindig itassuk le a felületéről konyhai papírtörlővel, hogy porózus „anyaga” jobban fel tudja venni az olajat, pácot vagy fűszereket. Felszeletve vagy kockákra vágva – páccal vagy anélkül – süssük meg, kevés olaj vagy kókuszzsír a legjobb választás. Titkos tipp: a tofu imádja a kukoricalisztet, ha vékonyan beleforgatjuk, majd így sütjük meg, még ropogósabb lesz a végeredmény. Sütőben is elkészíthetjük: 180 °C-on a szeletek vastagságától függően 25-30 percre lesz szükségünk. Félidőben érdemes megfordítani, majd aranybarnára sütni. 

 

Top 5 tofus receptünk

Jambalaya füstölt tofuval 

Nuggets – tofuból 

Tofufasírt borsófőzelékkel 

Steak – szintén tofuból, sült céklasalátával 

Teljes kiőrlésű pita tofuval és zöldségekkel 

 

Forrás: loveFOOD 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!