Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Élj maradéktalanul! Kampány indul az élelmiszerpazarlás csökkentésére

2020. augusztus 6.

Hazánkban fejenként 68 kg élelmiszer kerül évente a kukákba, továbbá az élelmiszerhulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki. Annak érdekében, hogy ezek a számok csökkenni tudjanak, a Médiaunió Alapítvány idei társadalmi kezdeményezése az élelmiszerpazarlás visszaszorítására irányul. Az augusztusban induló „Élj maradéktalanul!” kampány célja az élelmiszerpazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszútávon pedig az élelmiszerpazarlás csökkentése.

Az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni. A Földön minden nap körülbelül 30 ezer ember hal meg éhezéssel összeköthető okok miatt, miközben globálisan az élelmiszerek egyharmadát kidobjuk. Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként 270 kg élelmiszer landol a kukákban. Az élelmiszerpazarlás nemcsak a pénztárcára van rossz hatással, hanem komoly környezeti károkat is okozhat. A feleslegessé vált élelmiszerek megsemmisítésével az azok előállításához felhasznált erőforrásokat is elpazaroljuk, nem beszélve arról, hogy az élelmiszerek megsemmisítése különösen környezetterhelő, jelentősen hozzájárul a globális felmelegedéshez. A tudatos főzéssel és bevásárlással rengeteg élelmiszert menthetünk meg, ezzel hozzájárulva a környezetvédelemhez és a klímaváltozás csökkentéséhez. A jelenlegi a pazarló életmódon szeretne hosszútávon változtatni a Médiaunió augusztusban induló „Élj maradéktalanul!” kampánya.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy jelentős társadalmi célú ügyet, idén az Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják átfogó kommunikációs kampánnyal. „Az Élelmiszerbank az élelmiszerpazarlás és nélkülözés visszaszorításáért küzd. Idén immár 15. éve végzi élelmiszermentő munkáját Magyarországon. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül még több emberhez el tudjuk juttatni üzeneteinket. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az „Élj maradéktalanul!” kampány keretén belül lehetőség nyílik felhívni a figyelmet e témára a média összefogásának segítségével” – mondta el Cseh Balázs, az Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

Az „Élj maradéktalanul!” kampány augusztusban indul útjára és 2021 februárjáig tart. A kampány ideje alatt az érdeklődők hasznos tippeket és tanácsokat kaphatnak az élelmiszerpazarlás csökkentésére a www.eljmaradektalanul.hu weboldalon.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ne dobd ki a konyhai maradékot, inkább készíts belőle finom és kreatív ételeket!

Ne dobd ki a konyhai maradékot, inkább készíts belőle finom és kreatív ételeket!

Erről szól bloggerünk, Csigó Zita új szakácskönyve, a Morzsaparty.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?