Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Sportolni karanténban?

2021. január 27.

Még tart a tél, a konditermek zárva, a sportklubokba is csak leigazolt versenyzők járhatnak, kell ennél több érv, hogy ne menj sportolni? Ne aggódj, mindegyik kifogásra találtunk megoldást! Ha van elég motivációd, és csak a hogyanját keresed a sportolásnak, hoztunk néhány ötletet neked.

A sportolás egyik legnagyobb akadálya ebben az időszakban a helyhiány lehet, hiszen a kültéri sportokhoz túl hideg van (vagy a talaj nem megfelelő), így legtöbben a négy fal közé szorulunk, és maximum a futárhoz megyünk le egy csomagért. A bezártság nem lehet akadálya egy kis mozgásnak, hoztunk is néhány ötletet. 

Az alábbi gyakorlatok kis helyen, külön felszerelés nélkül is könnyen elvégezhetők:

 

Plank

Biztosan hallottál már a plank kihívásról. Bárhol nekiállhatsz, és ha próbáltad már, tudod, hogy akár 1 perc is teljesen kimeríthet. Több izomcsoportot mozgat meg egyszerre, mint egy egyszerű hasizomgyakorlat, és a különböző variációi más-más testrészek terhelésére fókuszálnak, így könnyen megtalálhatod a számodra ideális planket.

 

Híd

A híd szintén többféleképpen végezhető gyakorlat, mely pozitív hatással lehet például a hátfájásra is. Az egész napos ülőmunka után könnyen lemerevednek az ülőizmok, amelyek kihatnak a hátra is. A híd gyakorlatok megmozgatják az ülőizmokat, valamint működésbe hozzák a csípőt, ezért az ebből kiinduló hátfájásra is pozitív hatással lesznek.

 

+1. Ugrálókötél

Bizonyára számodra is emlékidéző ez a tornaeszköz, és pont ezért újra előhozhatja az energiával teli kisgyermekkori éned! Bátran használhatod például a futás alternatívájaként, hiszen már 10-20 perc intenzív ugrókötelezés is meghozza a gyümölcsét. Szükséged lesz ugyan egy kötélre, de ez könnyen pótolható egy hosszabb kutyapórázzal vagy egy már nem használt hosszabbító kábellel is.

Az interneten számos tartalmat találsz kifejezetten otthon végezhető tornázáshoz. Keresgélhetsz különböző intenzitású, idő- vagy helyigényű edzések között, de akár komplett edzéstervekre is rábukkanhatsz. Ajánljuk a Mixit 6 hetes edzéstervét, ebben nemcsak a megszokott gyakorlatokat találod meg, hanem hangulatjavító hatásúakat is. Ha nem éred be csupán a mozgással, az edzésterv mellé összeállítottak egy müzlimixet is.

A torna mellett egyébként a kirándulás is szuper sportolási lehetőség, és ha alacsonyabb intenzitású útvonalat választasz, a hideg idő sem lehet kifogás. Ebben a bezártságban egy friss levegőn töltött nap biztosan feltölt energiával. 

Tudjuk, hogy nem könnyű ilyenkor rávenni magad egy nagyobb lélegzetvételű edzésre, pláne, ha ehhez korán is kell kelned, de megéri! A fenti gyakorlatokat egy 10 perces kávészünetbe is beiktathatod, és ha kitartó vagy, garantáljuk, hogy meglesz az eredménye!

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.