Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Szoktál salátát rendelni az étteremben? Ha diétázol, nem biztos, hogy jó választás

2020. június 22.

Ha étteremben ebédelünk vagy vacsorázunk, jogosan gondolnánk, hogy egészséges választás egy tányér saláta. Leszögezzük: nem minden saláta „rossz”, sőt! Azonban diéta esetén több „veszély” leselkedik ránk, és bizony egy ártatlan saláta is bőven tartalmazhat tiltólistás összetevőket. 

 

Túl sok só 

Nemcsak a diétázóknak, hanem a tudatosan táplálkozóknak sem ajánlott a jelentős sóbevitel. A salátánkba kerülő baconkockákról persze mindenki tudja, hogy sósak, de a natúr csirke- vagy pulykamell, a marináddal készített húsok és tofu, valamint a dresszingek is tartalmazhatnak sok-sok rejtett sót. 

 

Túl sok kalória 

Pedig csak egy salátát kértem! Ismerős? Igen, ahogy a rejtett só, úgy a rejtett kalória is nagy mumus lehet. A dresszingekbe, öntetekbe sokszor tesznek cukrot, sőt emellett gyakran jóval több olajat tartalmaznak, mint amennyi szükséges lenne. És akkor a majonézről még nem is beszéltünk! Kétségkívül finom, ám valóságos kalóriabomba. Sokak kedvence, a Cézár-saláta tele van kenyérrel, és számos salátát zsírdús sajtokkal pakolnak meg. Trappista, ementáli vagy kéksajt – kis kockákra vágva vagy elmorzsolva, reszelve nem is tűnnek jelentős mennyiségűnek a salátánkban, pedig jócskán megdobják a kalóriákat. 

 

Túl sok szénhidrát 

Az előző ponthoz kapcsolódva a szénhidrátok mennyisége sem mindegy! Az öntetek vagy a belekevert kenyérkockák mind-mind gazdagok szénhidrátban. Ha ezzel párhuzamosan rostokban szegény salátát választunk, gyakorlatilag egy szendvicset eszünk, csak épp más formában. Hihetetlen, ugye? Pedig a célunk egy tál egészséges saláta volt… 

 

Túl sok „körítés” 

Hiába nincs pirított kenyérkocka a salátánkban, ha a pincér letesz a tányérunk mellé egy kosár frissen pirított toastot vagy pár szelet puha kenyeret, mi pedig elrágcsáljuk a zöldekhez… Hasonló a helyzet, ha a salátát alaposan meglocsoljuk a kikészített olívaolajjal: ugyan egészséges, ám rengeteg benne a kalória. 

 

+ 1: Bizonytalan szavatosság 

Utolsó pontunk diétázó és nem diétázó salátarendelők számára is fontos. A saláták legfőbb komponensei a zöldségek. Eddig rendben is vagyunk, ám biztosan teljesen friss mindaz, ami a tányérunkra került? Jó tudni, hogy egy vastagabb, fűszeresebb öntet könnyedén elrejtheti a turpisságot, csakúgy, mint a serpenyőben pirítás. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.