Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó:123 RF

Szeretsz futni? Ha jól csinálod, fogyhatsz is ezzel az egyszerű, de nagyszerű sporttal

2019. november 15.

Ha valaki hosszabb kihagyás után ismét mozgásra adja a fejét, az egyik legjobb, amit tehet, ha tempós gyaloglással, kocogással vagy futással vág bele a sportos mindennapok megvalósításába. Hiszen semmi egyéb sem szükséges hozzá, csak egy jó futócipő, kocoghatunk a természetben, de ha erre épp nincs lehetőség, az edzőteremben is izzadhatunk a futópadon. Ha futunk, nem csupán az állóképességünket növelhetjük és a vérkeringésünket serkenthetjük, hanem könnyen fogyhatunk is. Persze csak akkor, ha elegendő kalóriát égetünk el. Lássuk, mennyi az annyi!

Heti fél kilogramm zsír elégetéséhez 3500 kalóriás deficittel kell számolnunk. Ahhoz, hogy ezt elérjük, érdemes a megfelelő táplálkozást testmozgással ötvözni, kezdetben heti 3-4 alkalommal fussunk, kocogjunk – vagy váltogassuk a kettőt – 30 percet. Az elégetett kalóriák száma sok mindentől függ, leginkább a súlyunktól és a futás tempójától. Például ha egy 65 kilós nő 8 kilométert fut le óránként, akkor 30 perc alatt kb. 265 kalóriát fog elégetni. Közelítő számításhoz vessük be az internetet, a világhálón számos kalkulátort lehet találni, amely az adataink és a testmozgásunk jellege, intenzitása alapján megadja, hogy hozzávetőlegesen mennyi kalóriát égetünk el. Akinek szimpatikusabb, telefonos alkalmazásokat is letölthet. Ha megvan az elégetett kalóriaszám, nézzük meg, hogy még mennyi szükséges a kívánt deficit eléréséhez, azaz a mozgást egészítsük ki egészséges, kiegyensúlyozott diétával.

És hogyan lehetünk még hatékonyabbak a futásban? Létezik egy tuti módszer: váltogassuk a tempót! Lassú kocogás és gyors futás váltsa egymást, ez a kiváló zsírégetés titka. És ne feledjük: a mozgás elengedhetetlen, de nem minden, fogyásra csak akkor számíthatunk, ha az étrendünk is diétás elveket követ.

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Együnk okosan! – Biztos tippek a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz

Együnk okosan! – Biztos tippek a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz

Akárhogy is igyekszünk,tél végére friss zöldségért és persze napfényért kiált a szervezetünk. Mielőtt fejest ugrunk a kínálatba, nézzük át együtt a lehetőségeket!

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.