Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

A hőség megterheli szervezetünket – a megfelelő táplálkozás ezúttal is segíthet

2020. július 7.

Szinte egyik pillanatról a másikra köszöntött be idén a 30 fok feletti nagy meleg, ezt az éles váltást pedig sokak szervezete nem viseli könnyedén. Mint sok más fizikai tünet esetén, most is segíthet a megfelelő táplálkozási elvek követése.

A hőségben sokkal nehezebben birkózik meg szervezetünk a nehéz, zsíros, telítő ételekkel, ebbe a kategóriába pedig sajnos a tipikus strandon kapható ételek nagy része – mint a lángos, hamburger, sült krumpli, stb. – szintén beletartozik. Ezek nemcsak súlygyarapodáshoz vezethetnek, hanem rendkívüli módon megterhelik emésztőrendszerünket, amely ezáltal fokozott hőleadásra készteti a szervezetet. Erre pedig nincs szükség a kánikulában.

Ehelyett ilyenkor érdemes előnyben részesíteni a könnyedebb ételeket. Szerencsére nyáron nincs nehéz dolgunk, hiszen rengeteg szezonális zöldség és gyümölcs áll rendelkezésünkre, amelyekből változatos, színes és egyben laktató ételeket készíthetünk. Az egyszerű nyers salátákon kívül grillezhetünk, párolhatunk vagy turmixolhatunk is, vagy éppen ízletes házi készítésű öntetekkel, szószokkal is feldobhatjuk a különböző zöldségeket. A fehérjeforrások tekintetében válasszuk a zsírszegény natúr szárnyas húsokat és halakat, ezeket ugyanis könnyebben tudjuk megemészteni, mint a vörös húsokat.

A másik létfontosságú szempont ebben az évszakban a megfelelő hidratáltsági állapot fenntartása. Ehhez egyrészt meg kell emelnünk az átlagos napi folyadékbevitelünket akár 0,5-1 literrel is, hiszen többet izzadunk, több folyadékot használ fel testünk a napi teendők ellátásához. Másrészt viszont legkönnyebben a táplálkozásunk útján tudunk gondoskodni a plusz vízfogyasztásról. Fogyasszunk olyan magas víztartalmú ételeket, mint a görögdinnye, sárgadinnye, zellerszár és uborka, illetve készítsünk egyszerű hideg zöldség- és gyümölcs krémleveseket és turmixokat, amelyek segítségével szinte észrevétlenül javíthatjuk hidratáltságunkat.

Érdemes legalább egy héten keresztül ezek alapján összeállítani az étkezéseinket, de már néhány nap elteltével megtapasztalhatjuk a hőségnek megfelelő táplálkozás jótékony hatását.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?