Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Edzés otthon – lehet ugyanolyan hatásos?

Az attól függ! Mitől?
2020. április 29.

Ha kezdő vagy újrakezdő vagy, tehát az elmúlt fél vagy egy év során nem volt rendszeres az életedben – legalább heti 2-3 alkalommal – a sport, akkor mindenképp. A szervezeted minden bizonnyal elszokott az effajta igénybevételtől, így már egy kisebb mértékű terhelés is kizökkentheti a komfortzónából, amit az első néhány alkalom után főleg az izomláz mértékéből vehetsz észre igazán.

A jelenlegi helyzet, amikor több időt tudsz otthon tölteni – és ezáltal az edzésre szánni –, tökéletes alkalom arra, hogy megalapozd az edzettséged viszonylag könnyen, otthonra is beszerezhető eszközök – például gumiszalagok, kézisúlyzók és fitball labda –, illetve saját testsúlyos gyakorlatok segítségével. Ehhez azonban fontos, hogy legalább heti 3-4 alkalommal szánj 45-60 percet az edzésre, ugyanis ennyi terhelés szükséges ahhoz, hogy alkalmazkodást váltsunk ki a testünkből, aminek eredményeképp elkezd fejlődni. Elkezd izmot építeni, ezáltal pedig zsírt égetni és gyorsítani az anyagcserét. Az edzések között legyenek vegyesen erősítő és állóképesség-növelő gyakorlatok is, ezeknek a kombinációja nyújtja ugyanis a leglátványosabb eredményt.

Ha pedig már haladó vagy, azaz az elmúlt évben rendszeres volt az életedben a mozgás, akár edzőteremben, akár más sportlétesítményben, akár szabadtéren, akkor érdemes kihasználni ezt az időt legalább a szinten tartásra. Az izomzat már 1-2 hónap elteltével is elkezd leépülni, ha nincs rendszeres használatban, ugyanis fenntartása túlságosan energiaigényes folyamat a szervezet számára. Létezik persze úgynevezett izommemória, aminek köszönhetően az újra elkezdett edzés hatására könnyebben visszaépül az izomzat, de kár lenne veszni hagyni a befektetett időt és energiát.

Ezért fontos, hogy az otthon töltött idő alatt is maradjon rendszeres a mozgás. Haladók számára ráadásul már könnyebb is, hiszen az edzőtermi, akár gépeken végzett gyakorlatok is könnyen átültethetőek otthoni környezetbe néhány eszköz segítségével. Lehet, hogy nem ezalatt az idő alatt fogod elérni a leglátványosabb fejlődést, de amikor majd visszaáll a rend, és újra járhatsz edzőterembe, sokkal nagyobb előnnyel indulsz majd azokkal szemben, akik csak kanapén heverészéssel töltötték a kijárási korlátozások idejét.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!