Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

4 ok, amiért több mangót kellene fogyasztanunk

2020. február 4.

Több okból is jó, ha rendszeresen kerül mangó a tányérunkra, és nem csak azért, mert nagyon-nagyon finom – persze kétségkívül ez sem elhanyagolható tény. Tele van értékes tápanyagokkal, alacsony a kalóriatartalma, cserébe viszont rengeteg rostot és ásványi anyagot tartalmaz. Ehetjük frissen vagy szárítva, salátában, előételként, sőt szárnyashúsok mellé és egzotikus szószokhoz is mennyei. Lássuk, miért is jó nekünk a mangó! 

 

1. Tele van antioxidánsokkal 

Gazdag antioxidánsokban és különféle fitokemikáliákban, ezek mind hasznosak lehetnek a szervezetünkben fellépő gyulladások, cukorbetegség, illetve rákos megbetegedések megelőzésében. Sőt még elhízás ellen is bevethető. 

 

2. Sok vitamint tartalmaz 

Többek közt A- és C-vitaminban is bővelkedik. Az A-vitamin fontos szerepet játszik immunrendszerünk karbantartásában, valamint javítja a látást. A C-vitamin pedig általános csodaszer, amelyre a vírusos időszakokban különösen nagy szükségünk van, illetve a sérült szövetek regenerációjában is segít. Ráadásul ettől a két vitamintól csinosabbak is leszünk, hiszen hozzájárulnak bőrünk és hajunk egészségéhez. 

 

3. Gazdag ásványi anyagokban és egyéb tápanyagokban 

Egyike azon élelmiszereknek, amelyek a szervezetünk működéséhez nélkülözhetetlen cinket tartalmazzák. Ezen kívül folsavat, vasat és kalciumot is találunk benne – igazi egészségbomba! 

 

4. Segíti az emésztést 

Egy 2018-as tanulmány szerint segíthet a székrekedéssel küzdőknek, főleg magas rosttartalma miatt. A rost nélkülözhetetlen a jó emésztéshez, ha gyakran küzdünk szorulással, érdemes kúraszerűen mangót fogyasztani. 

 

Forrás: so delicious 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?