Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Szedsz elég D-vitamint? Mutatjuk, miért fontos a szervezetnek

2021. július 10.

Mostanában rengeteget hallunk a D-vitaminról, ezért érdemes egy kicsit jobban utánajárni: mire jó, illetve hogyan juttathatjuk a szervezetünkbe? Ez a vitamin szabályozza a kalcium és a foszfátok szintjét testünkben, ezzel biztosítja a szükséges tápanyagokat az immunrendszerünknek, csontjainknak, fogainknak és izmainknak. Az emberi szervezet képes a számára szükséges D-vitamin 90%-át előállítani, de csak akkor, ha elegendő mennyiségű napsütés éri a bőrünket. Télen ez nem mindig sikerül, ekkor elengedhetetlenül fontos a helyesen megválasztott étrend.

Milyen élelmiszerek tartalmaznak sok D-vitamint?

Az olajos halak, többek közt a lazac, a szardínia, a hering, a tonhal és a makréla, a vörös húsok, a gombafélék, a máj és a tojássárgája.

Mennyi D-vitaminra van szükségünk?

Egy átlagos szervezetnek napi 10 mikrogrammnyira, a túl sok D-vitamin azonban veszélyes lehet a terhes és szoptató nőkre, az idősebbekre, illetve 17 év alatti gyerekekre.

Mi a különbség a D- és D3-vitamin között?

A D-vitaminnak több alvariánsa is létezik, ezek közül a legfontosabb a D2- és a D3-vitamin. A D2-t növények állítják elő, a D3 pedig a bőrünket ért napfény hatására termelődik a szervezetünkben, valamint az állati eredetű élelmiszerekben is megtalálható. Szervezetünk számára a D3 a fontosabb, ezért a vegán és vegetáriánus étrendet követőknek érdemes valamilyen kiegészítő vitaminkészítményt fogyasztaniuk, különösen a téli a hónapokban.

Forrás: Hello!

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.