Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Edzés után akkor is együnk, ha nem vagyunk éhesek!

2019. június 4.

Mi történik, ha nem eszünk edzés után?

Edzés közben az izmainkban mikrorepedések keletkeznek, amelyek aztán megerősödve összeforrnak, és így épül „újra” az izomzatunk. Ehhez viszont tápanyagokra van szükségünk, például fehérjére, amely segít megjavítani az okozott kárt. Ezért ha edzés után a szervezet nem kap üzemanyagot, még az is előfordulhat, hogy az izommennyiségünk nem hogy növekedni nem fog, hanem egyenesen csökkenés áll majd be. Szénhidrátokra szintén szükségünk van, különösen abban az esetben, ha kardio edzést végeztünk. Ilyenkor ugyanis szervezetünk az elraktározott glükózt használja fel, a glükóz pedig szénhidrátokból származik. A tartalékok feltöltésével jutunk ismét energiához.

 

Mennyit várhatunk az evéssel edzés után?

Ez több mindentől függ, például befolyásolja az is, hogy edzés előtt mikor ettünk utoljára. Például ha este 8-kor vacsorázunk, majd reggel üres hassal indulunk edzeni, az semmiképpen sem jó. Viszont függetlenül attól, hogy mikor volt az előző étkezésünk, 30-45 percet nyugodtan várhatunk edzés után. A folyadékpótlásra ez nem vonatkozik: edzés alatt és közvetlenül utána is elengedhetetlen.

 

Akkor is egyek, ha nem vagyok éhes?

Az edzést követő 2 órában mindenképpen kell enni valamit, mindegy, hogy megéheztünk-e. Ha nem kívánunk ennivalót, egy kevés fehérjét és szénhidrátot akkor is fogyasszunk el. Nem feltétlenül arról van szó ugyanis, hogy a szervezetünknek nincs szüksége ételre, lehet, hogy egyszerűen csak nincs hozzászokva ahhoz, hogy edzés után energiához jut.

 

Mit együnk edzés után?

A legjobb, ha az edzést követő 2 órában sort tudunk keríteni egy komplett étkezésre fehérjével, szénhidráttal és zöldségekkel, de ez nyilván nem mindig megoldható. Ilyenkor praktikus egy smoothie fehérjével és gyümölcsökkel, hozzáadott szénhidráttal. Ha azonban lehetőségünk nyílik készíteni magunknak valamit, javasolt fehérjében gazdag ételeket fogyasztani, ilyen a tojás, a tejtermékek, a hüvelyesek, a pulyka és a szója. Intenzív kardiózás után a glükóz pótlására a burgonya, a humusz, az alacsony glikémiás indexű gyümölcsök (alma, körte, bogyós gyümölcsök, cseresznye) ideálisak.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezeket együk reggeli edzés előtt

Ezeket együk reggeli edzés előtt

Ha a napjainkat aktív mozgással indítjuk, rögtön energiára van szükségünk. De pontosan honnan nyerjük azt ki?
A legjobb ételek edzés előttre

A legjobb ételek edzés előttre

Minden típusú mozgásforma különböző üzemanyagot igényel.

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.