Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Étkezés utáni puffadás? A gasztroenterológus szerint ezt tehetjük a kellemetlen tünetek elkerülése érdekében

2019. június 5.

Aki már küzdött vele, tudja, hogy a puffadás rendkívül kellemetlen dolog, ráadásul azt is nehéz kideríteni, hogy mi okozza. Előfordulhat bizonyos ételektől vagy ételkombinációktól, sőt a női hormonális ciklus ingadozásától és a székrekedéstől is. Vannak azonban módszerek, amelyek segítségével megelőzhetjük – vagy legalábbis enyhíthetjük – a kínzó tüneteket. Dr. Peyton Berookim, a Kaliforniai Gasztroenterológiai Intézet igazgatója a következőket tanácsolja.

 

1. Kerüljük a túl nagy étkezéseket és a nehéz ételeket, együnk inkább kevesebbet előre meghatározott, kötött időközönként.

 

2. A székrekedés a puffadás egy másik kiváltó oka lehet, ennek megelőzésére a legjobb módszer az, ha több rostanyagot juttatunk a szervezetünkbe. Növeljük étrendünkben fokozatosan a rostok arányát.

 

3. Sok embernél a szénsavas üdítők, valamint a buborékos ásványvíz a felelős a puffadásért, válasszuk a mentes fajtákat!

 

4. Ismert módszer a puffadás megakadályozására a vízfogyasztás megnövelése, de fontos, hogy megfelelően tegyük. Evés közben ne igyunk, mert az étkezés alatt gyorsan elfogyasztott vízzel levegőt is nyelünk, amely szintén puffadást okozhat.

 

5. Több páciens a laktózérzékenysége miatt puffad. Praktikus kipróbálni bizonyos tejtermékek, mint a tej, sajt, vaj és joghurt mellőzését, hátha ez áll a háttérben.

 

6. Sok élelmiszer közismerten puffasztó hatással bír, ilyen a bab, a brokkoli, a kelbimbó, a hagymafélék, a dió, a szárított gyümölcsök, valamint ugyanígy problémás lehet a glutént és teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó ételek bármelyike.

 

7. Az aktív életmód és a testmozgás önmagában is megakadályozhatja a székrekedést és puffadást.

 

8. Első hallásra nem is gondolnánk, de a rágógumi rágása szintén puffadást okozhat, mert közben levegőt nyelünk.

 

9. Ha túl sok sót fogyasztunk, az is előidézhet puffadást. Amennyiben úgy érezzük, hogy túlzásba vittük az aznapi sóbevitelt, kompenzáljuk, semlegesítsük friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A kombucha enyhíti a puffadást

A kombucha enyhíti a puffadást

Akik ezzel a problémával élnek együtt, jól tudják, hogy nehéz valódi megoldást találni.

Napi ajánlatunk

Top videók

Epres-zabos pohárdesszert

Húsvét után pont egy ilyen könnyed desszertre van szükségünk!

Baconbe tekert fasírtok tepsis burgonyával

Hiába borongós az idő, a parázskrumpli már a nyarat idézi.

Emeletes tortilla

Vagy hívhatjuk akár pitének is… Laktató és gyors ebéd rohanós napokra.