Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Egészséges vagy diétás nasira vágysz? Ezeknek a finomságoknak jól nézd meg a csomagolását!

2021. szeptember 29.

Kezdő lépésnek tökéletes, ha tudjuk, mi tesz jót a szervezetünknek, és akár diéta, akár pusztán az egészséges életmód igénye miatt elkezdünk ennek megfelelően táplálkozni. Léteznek azonban buktatók, hiszen sokszor a legegészségesebbnek vagy legdiétásabbnak hitt ételekről derülnek ki, hogy sajnos nem azok. Lássuk, melyek azok a banánhéjak, amelyeken könnyedén elcsúszhatunk! 

 

Bolti müzliszeletek, energia- és fehérjeszeletek 

Mindig nézzük meg a hozzáadott cukrot az összetevők listáján! Egy finomított cukorral teletömött szelet minden, csak nem jó választás. 

 

Bolti zabkása alapporok 

Csak felöntjük forró vízzel vagy tejjel, elkeverjük, várunk 2-3 percet, és már fogyaszthatjuk is. Nincs is jobb egy sietős napon! Vagy mégis? Sajnos rengeteg bolti kása tartalmaz finomított cukrot, így biztosan jobban járunk, ha mi magunk készítjük el otthon. Lehet, hogy plusz 10 perc, de biztosan az kerül bele, amit szeretnénk. 

 

Bolti zöldségchipszek 

Mielőtt a kosarunkban landol 1-2 zacskó, nézzünk rá a kalóriatartalomra! Ha bő olajban készült, szinte mindegy, hogy burgonya vagy zeller, rengeteg üres és felesleges kalóriát juttatunk a szervezetünkbe. 

 

Bolti salátaöntetek 

Azt mindenki tudja, hogy a majonéz, illetve a majonéz alapú salátaöntet bár finom dolog, de fogyókúrás étkezés során bizony kerülendő. De mi a helyzet a többi öntettel? Az, hogy szintén muszáj megnézni a kalória- és szénhidráttartalmukat, hacsak nem szeretnénk igencsak feltornázni salátánk tápértékeit… Cukrot simán tartalmazhatnak, illetve rengeteg sót is – ami ugyan nem hizlal, de egészségünknek sem tesz jót. 

 

Felvágottak, húskészítmények 

Szintén a hozzáadott cukor és só miatt gondoljuk meg kétszer is az elfogyasztásukat. Próbáljunk „tiszta”, hozzáadott adalékanyagoktól mentes fajtákat választani. Ha ételérzékenységgel élünk együtt, ez szintén fontos szempont, ugyanis gyakran tartalmaznak glutént vagy laktózt. 

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Nyolc diétás étel, ami gyorsan eltelít

Nyolc diétás étel, ami gyorsan eltelít

Voltak már olyan napjaid, hogy folyamatosan éhen akartál halni? Nyugi, nekünk is! A jó hír az, hogy ilyenkor sem kell türtőztetned magad.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.