Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Teljes életmódváltás nélkül is csökkentheted a húsfogyasztásod – 5 egyszerűen megvalósítható tipp következik

2021. január 12.

Még javában tart a Veganuár kihívás, aki csatlakozott a programhoz, az megfogadta, hogy egy hónapon keresztül kerüli a húst, valamint minden további állati eredetű alapanyagot. De mi a helyzet akkor, ha a teljes életmódváltás távol áll tőlünk, ám nincs ellenünkre, hogy csökkentsük a húsfogyasztásunk? Erre következzen 5 egyáltalán nem bonyolult tipp. 

 

Húsmentes étkezések, húsmentes napok 

Tűzzük ki célul, hogy egy héten például 3-szor húsmentes reggeli vagy vacsora, 2-szer pedig húsmentes ebéd kerül az asztalra. Ezeket az étkezéseket ne lemondásként, hanem sokkal inkább kísérletezésként fogjuk fel, próbáljunk ki új recepteket, alapanyagokat. Haladók 1-1 teljes napot is beiktathatnak. 

 

Nem vegán, vegetáriánus 

Ha nem elvi okokból döntünk a húsmentesség mellett, kezdjük „könnyített” terepen! Az ovo-lakto vegetáriánusok fogyasztanak tejtermékeket, tojást, mézet, azaz az ő esetükben csak a húsok és a halak, valamint az ezekből származó élelmiszerek kerülnek tiltólistára. 

 

Bevásárlás más szemmel 

A szokásos körök helyett szánjunk egy kicsit több időt a bevásárlásra! Biztos vannak olyan termékek (vagy akár nyers zöldségek, gyümölcsök), amelyek mellett eddig csak elsiettünk a boltban, pedig remek húsmentes alternatívát kínálnak. Érdemes kipróbálni egy-egy „bolti” zöldségszószt, zöldségpástétomot, aztán ha ízlik, otthon is lehet hasonlókkal kísérletezni, saját ízlésünkre szabni. 

 

Felejtsük el, hogy „kihagyjuk” a húst 

Vegyük példának a gyerekek kedvencét, a paradicsomos spagettit! Ez bizony vegetáriánus étel, sőt ha tojás nélküli tésztát főzünk ki hozzá, már egyből vegán is. És mi a helyzet például a burgonyával dúsított vöröslencse-főzelékkel? Semmi állati eredetű nincs benne! Tükörtojás feltéttel vegetáriánus, fűszeres karfiolfasírttal pedig vegán ebéd. Kísérletezzünk, olvasgassunk vegán és vegetáriánus recepteket, ne azon agyaljunk, hogy mit nem adhatunk az ebédünkhöz. 

 

Reggeli, vacsora

Első pontunkban már kitértünk arra, hogy érdemes egy-egy húsmentes étkezést beiktatni. Bár ismerjük a mondást: „Reggelizz úgy, mint egy király!”, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy laktatóbb, táplálóbb lesz a szendvicsünk 3 szelet sonkától vagy szalámitól. Kenjük meg cottage cheese-ből kevert krémmel, főtt tojás alapú kencével vagy vegán zöldségpástétommal, ugyanolyan finom és tápláló lesz. Vacsorára pedig egyenesen gyógyír a gyomornak a könnyebben emészthető, húsmentes étel. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!