Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Így varázsolhatod egészségessé a palacsintát

2021. augusztus 30.

A palacsinta örök klasszikus, nem lehet megunni. Sokak fejében azonban nem más, mint üres kalóriabomba, de ennek nem kell feltétlenül így lennie. Ha ügyesen variáljuk az alapanyagokat, akár cukor- és/vagy lisztmentesen is elkészíthetjük kedvenc finomságunkat. 

 

Gyermekkorunk kedvence megunhatatlan, hiszen egyszerű, gyors és elképesztően finom. A legjobb talán az benne, hogy sósan vagy édesen is fogyasztható. Te hogy szereted? Meríts ötletet alábbi receptjeinkből, próbálj ki valami újat!

Banánpalacsinta. Hallottál már róla? A világ legegyszerűbb dolga: adagonként egy tojásra, és egy kisebb méretű banánra lesz szükséged. Semmi másra, ugyanis természetes cukortartalma miatt a banán elég édes ahhoz, hogy ne kívánjon további édesítést. A hozzávalókat turmixold vagy egy villa segítségével tördeld össze, a pépet pedig keverd el, és egy serpenyőben süsd ki, mintha tükörtojást csinálnál. Voilá, már kész is. Házi készítésű lekvárral vagy dzsemmel, pár szem ribizlivel és szederrel maga a megtestesült mennyország!

Gluténmentes palacsinta? Naná! Bátran használj magliszteket zabból, lenből, gesztenyéből vagy hajdinából! Ha laktózmentesre, tejmentesre is készítenéd, a szódavíz mellé jöhet a kedvenc növényi tejed. Mivel ajánljuk? A gesztenyelisztből készült palacsintához szerintünk a mogyoróvaj illik legjobban, bár csínján kell vele bánni magas zsírtartalma miatt. Ha valami ennél különlegesebbre vágynál, próbálj ki más diófélékből készült krémeket, hozzáadott cukor nélküli földimogyorós-mandulásat például találsz a Mixitnél, de ha hagyományos holland kakaóport keversz el darált dióval és tetszőleges édesítővel, valamint kevés rizsitallal (hogy kenhető legyen), szintén fejedelmi ízélményt fogsz kapni. 

Tudtad, hogy nemcsak a fű lehet zöld, hanem palacsinta is? A spenót az egyik legegészségesebb salátanövény. Ha friss spenótot használsz, sütés előtt párold meg, majd a többi hozzávalóval együtt leturmixold le. Isteni, ha zsírszegény sajtokkal kombinálod, jöhet a feta vagy a cottage cheese, némi zöldfűszer, fokhagyma, és már kész is a szédítő, teljes értékű ebéd. Érdemes kipróbálni mozzarellás, paradicsomos, sonkás, joghurtos változatban is.

Ne feledd, a palacsinta akkor a legfinomabb, ha friss és még meleg. Melyiket próbálod ki először?

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!