Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ősszel sem késő változtatni – 4 tippünk segít, hogy télen is egészséges maradj

2021. október 25.

„Egészségünk talán minden korábbinál inkább a saját kezünkben van.”

Julian Sheather

Mit jelent ez a mondat a mindennapokban? Elsősorban azt, hogy érdemes előre gondolkoznunk, és odafigyelnünk életmódunkra. A tudatos táplálkozás, a rendszeres mozgás, belső harmóniára törekvés (lelki egészség) és emberi kapcsolatok alapvető fontosságúak ahhoz, hogy az egyensúlyunkat megőrizzük.

Folyamatosan érdemes felmérni és figyelni testünket, és a megfelelő módon kezelni a jelzéseit. Nem szabad a szőnyeg alá söpörni semmilyen tünetet, és kérdés esetén érdemes szakértő segítségét kérni. Előzzük meg a betegségeket! Maradjunk egészségesek!

Hogyan lehetséges megőrizni egészségünket?

Kezdjük az alapoknál! Napjainkban egyre nehezebb az egészségre figyelni. Ebben közrejátszik a felgyorsult világ, számos káros anyag a környezetben és az ételekben, stressz stb. Az egészséges életmód kialakítása hosszú folyamat, nem megy egyik-napról a másikra.

Az első és legfontosabb a táplálkozás

Hiszen, ahogy Hippokratész mondja: „Ételed legyen orvosságod, és orvosságod legyen ételed.” Mert nem mindegy, hogy mit és mennyit eszünk! A táplálkozás nem (elsősorban) élvezeti forrás, hanem az étel olyan a testnek, mint az autónak az üzemanyag. A táplálkozásnak a célja a test karbantartása és az egészség megőrzése. Nem mindegy, hogy mivel „tankoljuk” meg az szervezetünket! Ételeinket tudatosan kell megválasztani és fogyasztani!

Téli vitaminbomba: napsárga zöldségleves

Megfelelő vitamin- és ásványianyag-pótlás

Ősszel és télen rendkívül fontos, hogy megőrizzük a megfelelő vitaminmennyiséget a testünkben. Szervezetünk vitaminkészleteinek mérése és karbantartása elengedhetetlen ahhoz, hogy folyamatosan jól működjön immunrendszerünk. Ne várjuk meg, hogy hiányállapot alakuljon ki! A vitaminok folyamatos pótlásával megelőzhetőek az egészségügyi problémák nagy része.

Miért várnánk meg, hogy immunrendszerünk tartalékai teljesen lemerüljenek? Inkább segítsünk testünknek, hogy a legjobb formában élhesse át a téli napokat, és felhőtlenül gyönyörködhessünk annak minden csodájában.

Témába vág: Savanyú káposzta, a vitaminbomba

Testmozgás

Ha nincs mozgás, a test leépül. Az emberi szervezet mozgásra van tervezve. Ez sokaknak csak elhatározás kérdése! Akiknek mozgásszervi problémáik vannak (vagy akik ezt szeretnék megelőzni) azoknak a változatos, egészséges táplálkozás mellett érdemes étrendkiegészítőkkel és gyógyhatású kozmetikumokkal támogatni izmaikat, ízületeiket és csontjaikat. Nem kell mindenkinek maratont futni, de minden mozgás számít! Napi 10 perc sétával is teszünk egészségünkért.

Víz

Az emberi test 70%-a víz, mely az évek folyamán csökken a szervezetben. Egészségünk érdekében fontos, hogy kiváló minőségű és kellő mennyiségű vizet fogyasszunk!

Tudjuk, hogy nehéz mindenre odafigyelni. Ilyenkor jól jön a segítség. Az ország több pontján rendelkezésünkre áll egy hely, ahol már 30 éve a szakértelem és a vásárlók állnak a középpontban. Nemcsak a minőségi vitaminok, gyógynövényteák és natúrkozmetikumok, hanem a tudatos táplálkozáshoz szükséges alapanyagok is fellelhetők, és emellett minden, ami az öko-háztartáshoz kell.

Pécsen, Szegeden, Kecskeméten, Vecsésen, Győrben és Budapesten két helyen is várja a Herbaház azokat, akik a tudatosság útját járják, vagy szeretnének rálépni erre az útra. Széles kínálatukkal és szakértelmükkel készségesen állnak a vásárlók rendelkezésére. Sőt! A Budapesten, a Százados úton található üzletet teljes mértékben felújították. A felújításról és az újdonságokról ITT olvashatsz. De ez még nem minden! Klubkártya programjuknak köszönhetően számos kedvezményben is részesülhetnek a vásárlók.

Kóstolj bele Te is az egészséges életmódba!

Szeretettel vár a Herbaház csapata!

1087 Budapest, Százados út 18.

+36 1 323 3024

Forrás: Csak a Nőknek Magazin

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.