Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Egészséges nasit keresel? Válaszd a törökmogyorót!

2021. február 8.

Jó zsírok, sok-sok rost és fehérjék gazdagítják a törökmogyorót, így ha tápláló nasira vágyunk, érdemes eleszegetni belőle egy kis marékkal. Ahogy a többi olajos magra, úgy a törökmogyoróra is igaz, hogy kalóriadús, pozitív élettani hatásai miatt viszont mértékkel mindenképpen ajánlott beiktatni az étrendünkbe. 

A mogyorónak több fajtája is ismert, ezek közül az európai mogyorót nevezi a köznyelv törökmogyorónak. Nem véletlenül, hiszen a világ összes megtermelt mogyorójának 60%-a még ma is Törökországból származik. A növény különösen Európa mediterrán országainak éghajlatát szereti, de Magyarországon is jól érzi magát.

Sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, például mangánt, amely megvédi sejtjeinket a károsodásoktól, és egyben erősíti az immunrendszerünket is. Emellett tartalmaz még egészséges zsírokat, fehérjét, rostokat, magnéziumot és B6-vitamint. Magnéziumtartalma kiemelkedő, így fontos szerepet játszik izmaink és idegrendszerünk karbantartásában. A benne található zsírok pedig egyszeresen és többszörösen telítetlen fajtájúak, azaz a leginkább egészségesek. A mogyoró fogyasztása segíthet csökkenteni a koleszterinszintünket, megóvni szívünk egészségét, és csökkenteni bizonyos rákos betegségek kialakulásának kockázatát. Az egyetlen probléma, hogy sok esetben allergiás reakciót vált ki, ez sajnos rendkívül súlyos lehet. Ahogy említettük, kalóriatartalma is elég magas, ezért érdemes mértékkel fogyasztani.

Ehetjük magában, emellett rengeteg különböző édes és sós étel hozzávalói közé is becsempészhetjük. Kerülhet házi granolába, rászórhatjuk saláták tetejére, és készíthetünk belőle mogyorótejet, amelyet aztán ugyanúgy használhatunk, mint a hagyományos tejet vagy más növényi tejeket. És ne feledkezzünk meg a mogyorókrémről se! Ha van egy jó erős aprítógépünk, házilag, a bolti verziónál jóval kevesebb cukorral is elkészíthetjük.

 

Forrás: The Healthy 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.