Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ezért áztassuk be a zabot, mielőtt elfogyasztanánk

2020. október 30.

Egy tál zabpehely némi friss gyümölccsel az egyik leglaktatóbb és legegészségesebb reggeli, amit csak készíthetünk magunknak. Magas rosttartalmát az emésztőrendszerünk fogja meghálálni, és elfogyasztása után jóval később éhezünk meg, mintha valami rostokban szegényebb reggelit választottunk volna.

Ráadásul a zab nagyon sokoldalú is, sósan és édesen egyaránt tálalhatjuk. Nem muszáj kásának megfőznünk, ehetjük például pépesre tört banánnal, olajos magvakkal és kakaóporral, de ha inkább sós ízekre vágyunk, jöhetnek a zöldségek is. Fontos azonban, hogy hogyan készítjük el, sokan elfelejtik ugyanis, hogy mennyire előnyös előre beáztatni a zabot.

 

Miért érdemes beáztatni a zabot?

Ahogy írtuk, a zab rosttartalmának köszönhetően elősegíti a jó emésztést. Ám a száraz zab nem emészthető olyan könnyen, hiszen tulajdonképpen „magféléről” beszélünk. Tartalmaz egy olyan savat, amely miatt hosszabb ideig az emésztőrendszerünkben marad. A beáztatással viszont részben előre le tudjuk bontani ezt a savat, így könnyebben hozzájut a szervezetünk a zabban található tápanyagokhoz.

A legjobb, ha a reggelire szánt zabot már előző este beáztatjuk, legyen meg a minimum 7 óra! És mi legyen a kiszemelt folyadék? Az enyhén sózott víztől kezdve a gyümölcsökön, tejen, joghurton át egészen a növényi tejekig válogathatunk. Kombinálhatjuk más áztatást igénylő alapanyaggal, például chiamaggal.

 

Forrás: mashed

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!