Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Nem mindegy, mit eszünk edzés után. Válasszunk tápláló falatokat, íme a legjobbak!

2019. augusztus 26.

Egy alapos edzést követően 30-60 percen belül érdemes enni valamit. Nem kell hatalmas lakomát csapni, de pár olyan falat elengedhetetlen, amely egyaránt tartalmaz szénhidrátot és fehérjét. A fehérje rendbe hozza az igénybe vett izmainkat, a szénhidrát pedig feltölti az energiaraktárainkat. Az sem baj, ha 1 órán belül nem jutunk haza, válogatásunkban több magunkkal vihető, útközben elfogyasztható snack is szerepel. 

 

Tojás és pirítós

Hajlamosak vagyunk reggeliként gondolni rájuk, pedig ez a kombináció edzés után is megállja a helyét. A tojás gazdag fehérjében, D-vitaminban és omega-3 zsírsavban, a pirítós pedig megadja a kellő mennyiségű szénhidrátot a szervezetünknek. Válasszunk teljes kiőrlésű kenyeret!

 

Csokis-cseresznyés smoothie

A cseresznye és meggy tele van antioxidánsokkal, erre óriási szüksége van a megviselt izmoknak. Keverjünk össze görög joghurtot, cseresznye- vagy meggylevet, fagyasztott cseresznyét, illetve meggyet, majd turmixoljuk össze. A tetejére jöhet némi magas kakaótartalmú étcsoki, de akár hozzá is mixelhetjük a smoothie-nkhoz. 

 

Zöld tea

Nem csupán zsírégető hatású, hanem antioxidánsai révén a szabad gyököket is hatékonyan pusztítja.

 

Édesburgonya

Jó hír, hogy a legjobb fajta szénhidrátokat tartalmazza, ráadásul nagyon finom. 

 

Magkeverék

Ha nem szeretnénk bonyolult dolgokat fogyasztani edzés után, csak készítsünk magunknak diákcsemegét sótlan magokból, cukormentes aszalt gyümölcsökből és teljes kiőrlésű gabonákból. Gyorsan megvan, eláll, könnyen szállítható és tárolható. 

 

Házi energiaszelet

Teljes kiőrlésű gabonából agave sziruppal, kis mézzel, cukormentes aszalt gyümölcsökkel és magvakkal felturbózva valódi főnyeremény. Aki nem szeretne sütni, könnyen készíthet sütés nélküli energiagolyókat is. 

 

Görög joghurt bogyós gyümölcsökkel

A görög joghurt nagyszerű fehérjeforrás, a gyümölcsök pedig gondoskodnak az egészséges szénhidrátokról. Fontos viszont, hogy ne essünk túlzásba az utóbbiakkal, ha számít a bevitt kalória mennyisége. 

 

Skyr

Az izlandi eredetű ital jó alternatíva lehet azoknak, akik nem szeretik a görög joghurtot. Meglepő módon nem klasszikus joghurt, csak annak tűnik: sokkal magasabb a tejtartalma, emiatt jóval krémesebb az állaga. A skyr magyarországi üzletekben is beszerezhető. 

 

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezeket együk reggeli edzés előtt

Ezeket együk reggeli edzés előtt

Ha a napjainkat aktív mozgással indítjuk, rögtön energiára van szükségünk. De pontosan honnan nyerjük azt ki?
A legjobb ételek edzés előttre

A legjobb ételek edzés előttre

Minden típusú mozgásforma különböző üzemanyagot igényel.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?