Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó:123 RF

6 tipp, hogy 40 felett is fogyjunk

A Fit After 40-ben Natalie Jill edző elárulja a trükköket, amelyekkel fittek és fiatalosak maradhatunk a negyedik, ötödik, vagy sokadik x után is.
2018. szeptember 15.

1.Emlékezzünk a fogyás aranyszabályaira.

Együnk kevesebbet. Ha eddig is egészségesen étkeztünk, de nagy adagokban, akkor nem fogunk fogyni semmit, ha nem csökkentjük a fejadagot. Heti 0,5-1 kg-ot fogyjunk. A lassú és egyenletes fogyás az, amely hosszú távon is tartható. Persze, csábítóak az 1 hét alatt -1 ruhaméret diéták, de ezeknek nem kell bedőlni. A kihagyott étkezések ártalmasak az emésztésre. Az éheztetéssel csak azt érjük el, hogy a szerveztünk raktározó módba kapcsol, így nem megszabadul a kalóriáktól, hanem ragaszkodik azokhoz.

2.Gondoljuk át a bevitt tápanyagokat.

Mindenképp figyeljünk a szénhidrátbevitelre (különösen a finomítottakra). Ez segít leküzdeni az életkorral összefüggő inzulinrezisztenciát, elősegíti az egyenletes vércukorszintet. Érdemes több sovány fehérjét is fogyasztani, amellyel az időskori izomvesztés ellen vehetjük fel a küzdelmet. Építsük be étrendünkbe az egészséges zsírokat is.

3.Együnk gyakrabban, kevesebb kalóriát.

A megnövekedett inzulinrezisztencia miatt gyakrabban érzünk éhséget. Ezen segíthet az, ha a napi étkezéseinket három főétkezés és kettő kisebb teszi ki. A rostban gazdag ételek jobban laktatnak, így igyekezzünk sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani.

4.Válogassuk meg az édességet.

Már nem dolgozza fel ugyanúgy a szervezetünk a sajtburgert és a tábla csokit, mint a 20-as éveinkben. Ahelyett, hogy könyékig turkálunk a chipses zacskóban, gondoljuk végig, hogy valóban erre van-e szükségünk. Ha tényleg chipsre vágyunk, akkor sem egy egész zacskó a mérték, hanem pl. egy maréknyi. A nassolás mennyisége egyénenként változik. Van, akinek minden nap kell némi finomság, mások beérik heti 2-3 alkalommal is.

Fontos megjegyezni, hogy az alkohol is ide számít, így itt se szaladjon meg a kezünk. A mértékletes alkoholfogyasztás egy fogyókúrába is beépíthető, de mindenképp figyeljünk a mértékre. Emellett, hogy ha vacsora után megiszunk egy pohár bort, már ne nézegessük a desszertlapot.

5.Mozogjunk többet.

Ilyen életkorban már még nehezebb csak étrenddel fogyni, hiszen a hormonok (pl.: a tesztoszteron) szintje egyre csökken. Építsünk be minden napunkba kb. 30 perc mozgást, viszont ha emelni akarjuk a szintet, legyen meg napi 10000 lépés is. Ezek a könnyedebb mozgások is sokat segítenek a kalóriák ledolgozásában.

6.Ismerjük magunkat.

Tudnunk kell magunkról, mennyire vagyunk kitartók. Ha 1 kocka csokit általában még vagy 6 követ, akkor azt az egyet sem kell megennünk. Olyan ételeket válasszunk (vonatkozik ez főleg a nassolni valókra), amelyeknél nem lép fel a túlevés. Ne megvonásként tekintsünk erre, hanem döntésekként, amelyeket az egészségünk érdekében hozunk meg.

via: Delish

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ez a titka, hogy 70 fölött is jól nézzünk ki

Ez a titka, hogy 70 fölött is jól nézzünk ki

A 71 éves szappanopera sztár, Susan Lucci étrendjébe lesünk most bele.
10 javasolt étrendbeli változtatás 40 fölött

10 javasolt étrendbeli változtatás 40 fölött

Étkezésünkkel támogathatjuk szervezetünket
Ez történik, ha nem iszunk rendszeresen vizet

Ez történik, ha nem iszunk rendszeresen vizet

A hidegebb idő beállta nem azt jelenti, hogy most már nem kell pótolni az elvesztett folyadékot.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?