Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
fotó: 123rf

5 érv, hogy miért vágj bele a mediterrán diétába

2022. május 25.

A nyár talán a legmegfelelőbb évszak arra, hogy életmódot váltsunk. Kevesebb ételt – legalábbis nehéz ételt – kívánunk, rengeteg friss zöldség közül válogathatunk a piacon, és a testmozgásra is könnyebben rávesszük magunkat. 

 

1. érv: Nem is diéta, életmód 

Abszolút igaz az állítás: a mediterrán étrend nem a megszorításokról és az éhezésről szól. Ehetünk friss zöldségeket, gyümölcsöket, halakat, könnyű húsokat, hüvelyeseket, olívaolajat és halakat. Nem tiltottak az egészségtudatos köretek (gabonafélék) sem, tehát ez az étkezés minden, csak nem fogyókúra! 

 

Tipp: A mediterrán diéta alapjai és előnyei 

 

2. érv: Fókuszban a zöldségek (gyümölcsök)

Most jön el az érett, lédús paradicsomok ideje! Hasonló a helyzet az uborkával, édes paprikákkal, cukkinikkel, padlizsánokkal. Süthetjük, párolhatjuk, piríthatjuk, salátákat készíthetünk belőle. Ha komolyabb fogyókúrába kezdünk, a gyümölcsfogyasztást valóban érdemes mérsékelni, de ez nem jelenti azt, hogy tiltólistára kell tennünk. Édesség helyett egy kevés gyümölcs jó választás! 

 

3. érv: Használhatunk zsiradékot 

Jó minőségű, hevíthető olívaolajat főzéshez-sütéshez, illetve extra szűz fajtát salátákhoz. A diétás étkezéseknél mindig gondot jelent a zsiradékok tilalma, így szuper hír, hogy ezúttal megengedettek. Persze ne locsoljuk literszámra, de 1-1 evőkanál könnyebbé teszi a főzést, ráadásul az egészségünknek is jót tesz némi olívaolaj. 

 

4. érv: Nem tiltott a szénhidrát 

A szénhidrátmegvonás számos diéta alapja. A mediterrán étrendben szerencsére nem kell lemondanunk a gabonafélékről, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret, péksüteményt mértékkel fogyaszthatunk, hasonlóan ehetünk barna rizst, kölest, quinoát, hajdinát, sőt heti egyszer akár még teljes kiőrlésű tésztaféle is az asztalunkra kerülhet. 

 

5. érv: Fehérjében gazdag 

Egyaránt támogatja a sovány (szárnyas)húsok, omega-3 zsírsavakban gazdag halak, valamint a hüvelyesek fogyasztását. Ez a három ételcsoport együttesen biztosítja a fehérjebevitelt, és elég változatos ahhoz, hogy húsmentes napokat is beépíthessünk az étrendünkbe. 

 

Kapcsolódik: 

Otthon nyaralunk! 2. rész – A varázslatos fűszerkert

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Nem lehet eléggé dicsérni a mediterrán étrendet

Nem lehet eléggé dicsérni a mediterrán étrendet

Ha már olyan a klíma itt is, mintha délvidéki nyaraláson lennénk.
Most érdemes elkezdeni a mediterrán diétát!

Most érdemes elkezdeni a mediterrán diétát!

Jön a friss zöldségek és gyümölcsök szezonja!

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!