Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Alma, körte, fagylaltos tölcsér… Igen, ezek mind testalkatok!

Cikkünkből pedig az is kiderül, hogy milyen diéta passzol hozzájuk leginkább.
2019. november 2.

Egy elmélet szerint a különböző testalkatú emberek szervezete másként raktározza el a zsírt, éppen ezért nem mindegy, ki milyen diétával próbálkozik. Mi azért azt javasoljuk, hogy az egészséges fogyókúrák alapelveiről se feledkezzetek el, inkább kombináljátok az alábbi javaslatokkal. 

 

Alma alkatúak

Vastag törzs, széles vállak, valamint kisebb csípő, karok és kezek jellemzik. Ha hízik, az jellemzően a hasi tájékra történik, a szervek mellett lerakódott zsír pedig sajnos növeli a szívbetegségek, a cukorbetegség és az anyagcserezavarok kialakulásának a kockázatát.

 

Mit együnk?

Koncentráljunk az egészséges zsírokra, például az omega-3 zsíroktól hamar jóllakottnak fogjuk érezni magunkat. 

 

Mit ne együnk?

Szénhidrátokat, különösen az olyan egyszerű szénhidrátokat, mint az édességek. Nem kell teljesen lemondani az édességről, csak próbáljuk a napi kalóriabevitelünk kis hányadára korlátozni. Fogyasszunk kevesebb édesített italt, kenyeret, tésztát, reggelizőpelyhet és gyorsételt.

 

Körte alkatúak

Keskeny vállak és derék, erős csípő és combok a fő jegyek. Jó hír, hogy a combokon és csípőn lerakódó zsír kevésbé veszélyes egészségügyi szempontból.

 

Mit együnk?

Ilyen testalkat esetén az izomépítésre érdemes koncentrálni a normál testsúly megtartása mellett. Ehhez együnk sovány fehérjét, egészséges zsírokat és leveles zöldségeket. 

 

Mit ne együnk?

Leginkább a cukorfogyasztást szükséges korlátozni, és a cukor sajnos szinte minden feldolgozott élelmiszerben megtalálható.

 

Homokóra alkatúak

A súly egyenletesen oszlik el, hangsúlyos a derék. Nőknél gyakran ez az áhított testalkat, ám könnyen hízik, hiszen a súlyfelesleg feltűnés nélkül eloszlik a testen.

 

Mit együnk?

Főleg a nassolást kell visszafogni, ugyanis az elhízás ebben az esetben nem látványos folyamat. Egészségtelen rágcsák helyett válasszunk például nyers zöldséghasábokat zsírszegény mártogatósokkal. 

 

Mit ne együnk?

Az alkat oka gyakran a női hormonok átlagosnál magasabb aránya, emiatt gyakran megkívánjuk az édességeket. Leginkább ilyenkor kell figyelni, hogy ne csábuljunk el.

 

Vonalzó alkatúak

Vékony, mondhatni szálfatermet, ritkán alakul ki túlsúly. Nem árt azonban figyelni, hiszen túl sok bevitt kalória hatására ez az alkat is képes azért az elhízásra. 

 

Mit együnk?

A kulcs az, hogy annyit együnk, amennyitől pont jóllakunk, se többet, se kevesebbet. A kiegyensúlyozott étrend mellett a rendszeres testmozgás is kiemelt fontosságú. 

 

Mit ne együnk?

Mivel a vonalzók gyakran kevesebbet esznek a kelleténél, nem érdemes korlátozni az elfogyasztott élelmiszercsoportok számát, törekedjünk a kiegyensúlyozottságra. 

 

Fagylaltos tölcsér alkatúak

Széles váll, mellkas és nyak a testalkat jellemzője. Az ilyen alkattal rendelkezőknek könnyebben megy az izomépítés, ám az almához hasonlóan itt is a szervek mellett rakódik le a zsír, amit jobb elkerülni.

 

Mit együnk?

Lehet szénhidrátot, amennyiben az teljes kiőrlésű, komplex szénhidrát. Az egyszerű szénhidrátokat lehetőleg kerüljük el. 

 

Mit ne együnk?

Ennél az alkatnál fokozottan ügyelni kell a zsírfogyasztásra, kerülendők a többszörösen telítetlen zsírok, illetve a már említett egyszerű szénhidrátok. 

 

Forrás: The healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Hogyan válasszunk diétát? – 5 tipp az orvostól

Hogyan válasszunk diétát? – 5 tipp az orvostól

Október 11. az elhízás elleni küzdelem világnapja

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.