A környezet zajai befolyásolják, mit rendelünk
A hangos zene egészségtelen étkezésre sarkall – derült ki a Journal of the Academy of Marketing Sciences szaklaban megjelent egyik írásból. Egy svéd kávézóban végezték el a kutatást, ahol a kellemes, halk zenétől egészen a 70 decibellel szóló, energikus hangokig minden féle megszólal.
Előzetesen az étlap minden elemét besorolták az egészséges, a semleges és az egészségtelen kategóriákba. Dr. Dipayan Biswas, a kutatás vezetője és a csapata ezután több napon át figyelte a vendégeket. Kimutatták, hogy 20%-kal több betévedő rendelt egészségtelennek bélyegzett ételt, ha hangos zene szólt, mint azok, akik akkor ettek, amikor lágy dallamot játszottak a kávézóban.
Mindez a szívverésünkkel van összefüggésbe. A hangos, energikus zene felgyorsítva a szívverésünket, így stresszes érzetet kelt, tehát olyan ételeket kívánunk, amelyek csökkentik ezt a kellemetlen feszültséget. A lágy zene ezzel szemben nyugodt, ellazult állapotot kelt, így nincs feszültség, amelyet fel kéne oldani. Ilyenkor valami könnyed ételt, általában salátát rendelnek az emberek.
A vezető kutató szerint a szupermarketek és a vendéglátóhelyek jól ismerik a zene hatását, így „stratégiailag használják azt, hogy befolyásolják a fogyasztók szokásait.” A tudatos zenehasználat így a marketing egy új területe lehet.
via: Hello Giggles