Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Tudod, mi az a felhőkenyér?

2020. április 9.

Ketogén diétát folytatsz? Akkor ez lesz a te kenyered! Gyorsan elkészül, és könnyedén beilleszthető a speciális étrendedbe. Ha most valamiféle szalonnás szendvicset vizionálsz, rossz úton jársz: a megfejtés és a siker titka az összetevőkben rejlik, a feltétet pedig az ízlésed szerint variálhatod.

Amennyiben elkötelezzük magunkat a magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú ketogén diéta mellett, a napi 50 g-os szénhidrátlimit miatt muszáj lemondanunk a hagyományos kenyerekről. Ám ha mégis ellenállhatatlan vágyat érzünk egy minden jóval megpakolt szendvics elfogyasztására, ez a pihe-puha csodakenyér jelentheti a tökéletes megoldást.

Mi is pontosan a felhőkenyér?

Nem fogunk nagy meglepetést okozni, ha eláruljuk, valójában nem kenyérről, sokkal inkább kenyérhelyettesítőről beszélhetünk. Magas fehérjetartalmú elemózsia, tojásokból és zsírban gazdag tejtermékekből áll, az eredmény puha, ruganyos, habkönnyű finomság lesz.

Hogyan készül?

Otthon is könnyedén nekiállhatunk a saját felhőkenyerünknek! Először is verjünk fel 2 tojásfehérjét jó masszív habbá, ez fogja megadni a felhőkenyér könnyű, légies textúráját. Ezután a tojássárgájákat keverjük ki 2 púpozott evőkanál zsíros joghurttal, adjunk hozzá egy csipet szódabikarbónát is. Végül óvatosan, spatulával, forgassuk hozzá a tojásfehérjehabot. A keveréket kanalazzuk 4 kis halomban sütőpapírral bélelt sütőlemezre, és tegyük 180 °C-ra előmelegített sütőbe. Süssük aranysárgára. Miután kihűlt, már fogyaszthatjuk is.

A zsíros joghurt helyett használhatunk mascarponét és tejfölt is, az arány változatlan.

Egészséges-e?

Ha a hagyományos kenyerekkel vetjük össze, elmondhatjuk, hogy jóval kevesebb szénhidrátot, és kb. feleannyi kalóriát tartalmaz. Viszont fogyasztásával a teljes kiőrlésű kenyerekben megtalálható tápanyagokról és rostokról sajnos le kell mondanunk, ezeket érdemes más forrásból biztosítani szervezetünk számára. Fontos tudni, hogy a tejtermékek révén telített zsírsavakban is gazdag a felhőkenyér.

Ha ketogén étrendet folytatunk, vagy alacsonyan szeretnénk tartani a szénhidrátfogyasztásunkat, tekintsünk úgy a felhőkenyérre, mint időnkénti jutalomra. Fogyasszuk akkor, amikor nagyon szeretnénk egy kis szénhidrátot falatozni, de ne erre alapozzuk a mindennapi „kenyérfogyasztásunkat”. Fő a változatosság!

Forrás: Taste of Home

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!