Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Még az agyunknak is jót tesz a tojás! Cikkünkből az is kiderül, miért

2021. november 18.

Mindenki tudja, mennyire fontos a szervezetünk helyes működését jól kiegyensúlyozott étrenddel biztosítani. Nemrég az is kiderült, hogy hiába mosolygunk azokon a reklámokon és cikkeken, amelyekben arról próbálnak meggyőzni bennünket, hogy egyes ételektől okosabbak leszünk. Valóban vannak ugyanis olyan élelmiszerek, amelyek fogyasztása előnyös hatásokkal bír agyunk egészséges működése szempontjából. Ilyenek a halak, a kávé, az áfonya, a kurkuma, a brokkoli, a tökmag, a csoki, az olajos magvak, a narancs, a zöld tea, de mindezek előtt elsősorban a tojás.

Évezredek óta fogyasztunk tojást. Szinte mindegy, melyik a kedvenc elkészítési módunk, egyformán rengeteg olyan vitamin és ásványi anyag jut vele a szervezetünkbe, amelyeknek agyunk jó hasznát veszi.

 

Tudtad? Lehet, hogy egész életedben rosszul használtad a tojástartót? 

 

Ennek alapvető oka, hogy a tojás minden egyes olyan tápanyagot tartalmazza, ami szükséges az új agysejtek előállításához, beleértve a fehérjét, vasat, cinket, folsavat, A-vitamint és kolint. Ez utóbbi azért nagyon lényeges, mert nélküle szervezetünk nem képes acetilkolint előállítani. Ez egy olyan idegi átvivőanyag, mely közreműködik az idegrendszer memória, mozgáskoordinációs és hangulatszabályozó funkcióinak működtetésében. 

De mi van a koleszterinnel? Az a tévhit már sokszor, sok helyen meg lett cáfolva, hogy a tojásfogyasztás a koleszterinszint megemelkedéséhez, és az azzal összefüggő panaszokhoz, betegségekhez vezethet. Manapság már inkább azt valószínűsítik, hogy a rendszeres tojásfogyasztás pont csökkentheti a sztrók kialakulásának esélyét.

 

Melyik a kedvenc?

Mindhármat imádjuk: rántotta, frittata és omlett. De mi a különbség köztük?

 

Forrás: mashed

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.