Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Figyelem, nem tesz jót! Az alábbi ételek és italok felerősíthetik a szorongást

2020. november 6.

A szorongás szinte népbetegség, sokunknál megjelenhet életünk bizonyos szakaszaiban. A kiváltó okok széles skálán mozognak, és érdekes módon egyes ételek is felerősíthetik a tüneteket. 

 

Kávé

Élénkítő hatása miatt talán nem annyira meglepő, hogy összetevői hozzájárulhatnak a szorongásérzet növekedéséhez. A koffein hatására szervezetünk adrenalint kezd termelni, illetve felszabadul a kortizol nevű stresszhormon, ami növeli a pulzusszámot és a vérnyomást. Kávézás után elaludni is nehéz, ez pedig szintén csak ront a helyzeten.

 

Energiaitalok, üdítőitalok, egyes gyümölcslevek

Ha már a koffeinnél járunk, meg kell említenünk az energiaitalokat is. Nagyjából ugyanaz igaz rájuk, mint a kávéra, annyival rosszabb a helyzet, hogy a legtöbb fajta pluszban tele van cukorral vagy valamilyen édesítőszerrel is. A gyümölcslevek egy része sem jobb, gondolunk itt az 5 vagy 12%-os gyümölcstartalommal készített, cukorral és más műanyagokkal teletömött gyümölcsitalokra.

 

Fehér kenyér

Vagy fehér rizs, tészta. A közös bennük, hogy egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, azaz elfogyasztásuk után hirtelen megemelkedik a vércukorszintünk, majd rövidesen újra lezuhan. Ezt a hirtelen ingadozást szintén összefüggésbe hozzák a szorongásos tünetek megjelenésével. 

 

Csoki

A csokit sokan stresszoldó finomságként tartják számon, de cukor- és koffeintartalma miatt pont fordított a helyzet: fogyasztása kiválthatja a szorongást. 

 

Alkohol

Az alkohol rövid ideig nyugtatólag hat szervezetünkre, pszichés állapotunkra, ám visszafelé is elsülhet a dolog. Vércukorszintünk ingadozni fog, emellett a sok szeszes ital felületes, rossz alvást eredményez, ezek pedig – ahogy feljebb írtuk – a szorongás kiváltó okai lehetnek.

 

Forrás: The Healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

12 étrendbeli változás, amely csökkentheti a szorongást

12 étrendbeli változás, amely csökkentheti a szorongást

A szorongásos megbetegedés nem játék, talán így is segíthetünk rajta

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!