Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Ihatunk smoothie-t, ha low carb diétát folytatunk?

2019. június 20.

Néha a legnagyobb odafigyelés ellenére sem indul be a fogyás. Ilyenkor a legjobb, amit tehetünk, ha szigorú önellenőrzésbe kezdünk, például úgy, hogy étkezési naplót vezetünk. Ide minden egyes falatot érdemes feljegyezni, általában gyorsan kiderül, hogy mely ételek okozzák a kilók stagnálását.

Sokan nem csak a kalóriákat, hanem a bevitt szénhidrátokat is számolják, illetve alacsony szénhidráttartalmú, azaz low carb diétát folytatnak. Számukra érdekes kérdés, hogy mi a helyzet az igen egészséges, ám szénhidrátokban egyáltalán nem szegény smoothie-k fogyasztásával.

 

Egy bolti smoothie adagonként akár 75 g szénhidrátot is tartalmazhat. Gondoljunk bele, ez a mennyiség a 160 g-os szénhidrátdiéta majdnem felét simán kiteszi. A legtöbb alacsony szénhidráttartalmú diéta ennél jóval kevesebbet, általában napi 100 g körüli szénhidrátot ír elő, azaz egyetlen itallal szépen be is vihetjük a szervezetünkbe az engedélyezett napi mennyiség majdnem egészét. Számos készen kapható smoothie édesítésére mézet, agave szirupot, juharszirupot használnak, valamint sok gyümölcsöt és gyümölcslevet is tesznek bele, ezek a hozzávalók a ludasak abban, hogy az egészségesnek hitt italok cukortartalma az egekbe szökik.

 

Természetesen diéta közben sem kell lemondanunk a smoothie-król, főleg ha otthon készítjük el, hiszen így mi tudjuk szabályozni, hogy mi is kerüljön pontosan az italunkba. Az alaprecept a következő: legyen benne legalább 1-2 különböző gyümölcs, valamilyen fehérjeforrás és egészséges zsírok. A szénhidrát, a fehérje és a zsír kombinációja fog gondoskodni arról, hogy a reggeli smoothie hatására napközben se ingadozzon túlzottan a vércukorszintünk. Ha a bolti verzióknál kevesebb gyümölcsöt teszünk bele, illetve kihagyjuk az édesítőszereket, akkor a jótékony hatásokkal párhuzamosan alacsony szinten tudjuk majd tartani a szénhidrátok mennyiségét is.

 

A fehérjét görög joghurttal, az egészséges zsírt egy kanálnyi mogyoróvajjal vagy fél avokádóval fedezhetjük. A gyümölcsök közül a bogyós gyümölcsök a leghasznosabbak: sok rostot és viszonylag kevés gyümölcscukrot tartalmaznak.

 

Ha kedvet kaptatok az otthoni smoothie-gyártáshoz, íme három finom recept:

Zöld smoothie almával, zellerrel és kelkáposztával

Szuper smoothie joghurttal, mogyoróvajjal, fodros kellel és gyümölcsökkel

Avokádós smoothie spenóttal

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Igyunk smoothie-t vacsorára

Igyunk smoothie-t vacsorára

Mutatjuk, mik az előnyei, ha a nap utolsó főétkezésekor nem ételt, hanem turmixot veszünk magunkhoz.

Napi ajánlatunk

Top videók

Epres-zabos pohárdesszert

Húsvét után pont egy ilyen könnyed desszertre van szükségünk!

Baconbe tekert fasírtok tepsis burgonyával

Hiába borongós az idő, a parázskrumpli már a nyarat idézi.

Emeletes tortilla

Vagy hívhatjuk akár pitének is… Laktató és gyors ebéd rohanós napokra.