Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Így lesz elviselhetőbb a maszkviselés a nyári forróságban

2020. július 16.

A nyári forró, párás idő szinte elviselhetetlenné teszi a maszkok viselését. Pedig muszáj hordanunk, nemcsak azért, mert számos helyen – üzletekben, tömegközlekedési eszközökön – előírás, hanem azért is, mert ez az egyik leghatékonyabb módja a koronavírus elleni védekezésnek. Amellett, hogy meglehetősen kényelmetlen, egy sor egészségügyi problémához is vezethet a viselése, ilyenek a légzési nehézségek, a bőrirritációk és a szervezet túlzott kimelegedése. Lássuk, mit tehetünk a kellemetlenségek enyhítésére! 

 

1. Válasszunk légáteresztőbb anyagból készült maszkot! 

Mindegy, milyen maszkra esik a választásunk, létfontosságú, hogy kapjunk benne levegőt. Ha túl szoros vagy túlságosan sűrű szövésű anyagból készült, akadályozhatja légzésünket, és alapjáraton is rendkívül kényelmetlen, ha meleg, párás időben vagyunk kénytelenek viselni. A szűrővel ellátott maszkokban különösen nehéz levegőt venni, hiszen ezeknél maga a szűrő jelenti az akadályt. Lágyabb szövésű textil és nem túl szoros rögzítés – ez lesz a megoldás. Válasszunk természetes anyagból készült és világos színű maszkot! 

 

2. Akadályozzuk meg a bőrirritációt! 

Ha hosszú ideig hordjuk, könnyen okozhat bőrirritációt. Ezt enyhítheti, ha az előző pont alapján lazább és pamutból készült maszkot választunk. Mossuk ki gyakran, hogy megszabaduljunk a bőrirritációt kiváltó baktériumoktól! 

 

3. Legyen nálunk több maszk! 

Ha előre tudjuk, hogy aznap hosszabb időt kell maszkban töltenünk, vigyünk magunkkal több darabot, így cserélgethetjük majd. Az izzadtságtól és párától átnedvesedett maszk ugyanis kevésbé hatékonyan szűri a levegőt. Maszkcsere előtt és után ne felejtsünk el kezet mosni, a csere alatt pedig lehetőleg kerüljük az embereket! 

 

4. Akadályozzuk meg szervezetünk felforrósodását! 

A szájat és orrot eltakaró maszk légzési nehézségeket okozhat, különösen akkor, ha hasonló tüneteket okozó alapbetegséggel (pl. asztma, klausztrofóbia) élünk együtt. Melegben, maszkhordás közben ugyanis nem veszünk „jól” levegőt: nem lélegzünk elég mélyeket. Emiatt szervezetünk hőháztartása könnyen felborulhat, amely hőgutához hasonló tünetekhez vezethet. Próbáljunk minél kevesebbet tartózkodni erős napfényen, valamint igyunk sok (még több) vizet! 

 

5. Minimalizáljuk a maszkviselést! 

Iktassunk ki minden olyan tevékenységet, ami nem „kötelező”, viszont végzéséhez muszáj lenne feltennünk a maszkot. Ha megtehetjük, a különösen meleg napok „maszkos” programjait próbáljuk elhalasztani. 

 

Forrás: Better Homes & Gardens

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Jégkocka tippek forró napokra

Jégkocka tippek forró napokra

Tudtad, hogy meleg vízből készítve gyorsabban lesz jégkockád?

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!