Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Fagyi, jégkrém és jégkása egészségesen? Igen! Jöjjenek a mindenmentes alternatívák!

2021. július 26.

A fagyik, jégkrémek és jégkásák tagadhatatlanul a nyár szimbólumai, de sajnos ugyanúgy, ahogy más sütiket, nyalókákat és különféle édességeket, cukortartalmuk miatt mérsékelten tanácsolt fogyasztani őket. De akkor mit ehet az ember nyáron akár minden nap, ha egészséges akar maradni? Mutatunk 3 olyan édességet, amit bátran fogyaszthatsz – kompromisszumok nélkül. 

A banánfagyi alapötlete zseniálisan egyszerű: nem kell hozzá más, csak pár jó érett banán, legyen a héjuk nyugodtan barna pöttyös! Szeletelve lefagyasztod, aztán ha banánfagyira vágysz, egy jó erős turmix- vagy aprítógépben összeturmixolod, és már kész is! Magában is finom, de ezerféleképpen ízesíthető. Egy felnőtt adagja nagyjából 150-170 g fagyott banán és 50-80 g egyéb gyümölcs. Ha szeretnéd, hogy még krémesebb legyen, tehetsz bele adagonként egy evőkanál kesu- vagy mandulavajat, tahinit, ha pedig valami különlegesre vágysz, kísérletezz bátran a zöldfűszerekkel: a menta és a bazsalikom jól megy a gyümölcsfagylaltokkal, gondolj csak az eper-menta, a málna-bazsalikom vagy a citrom-menta párosításokra. Észre sem fogod venni, hogy nem a cukrászdából van!  

Egy fehérjedús kása nemcsak laktató, de rosttartalma révén az emésztőrendszerednek is jót tesz. Kíváncsi vagy, milyen a jégkrém változata? Készítsd el a hagyományos reggeli kásádat, ez adja majd az alapot. Ha unod az ízét, próbáld ki más alapanyagból, a Mixitnél például kaphatsz gesztenye- vagy zablisztből készült kásaalapot is. Adj hozzá még fagyasztott gyümölcsöket, és egy jó erős gépben (ez a fagyasztott hozzávalók miatt fontos) turmixold össze őket. A kész masszához adj egy kis vizet, hogy elég híg legyen, öntsd formákba, szúrj beléjük pálcikát, és így fagyaszd le. Mennyei lesz! 

Kóstoltál már jégkását? Ha igen, biztos ismerős számodra az a jellegzetes szirupos, agyoncukrozott íz. A hagyományosan kapható jégkásával ellentétben ehhez a recepthez sem hozzáadott cukrot, sem ételszínezéket vagy mesterséges ízfokozót nem kell felhasználnod, hogy élvezetes legyen a hűsítőd. Narancsos ízért facsarj tetszőleges mennyiségű narancslevet friss gyümölcsből. Tedd fagyasztóba, és óránként villával keverd át. 5-6 óra múlva kásás lesz, ekkor vedd ki, és öntsd pohárba. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Így lesz tökéletes az otthon készített fagyi!

Így lesz tökéletes az otthon készített fagyi!

Mutatjuk, melyek a leggyakoribb hibák

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.