Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Hízás a nyaralás alatt – ezek az okok lehetnek felelősek a felszedett kilókért

2019. August 13.

Akár vár még rátok a jól megérdemelt nyári vakáció, akár már visszatértetek a dolgos hétköznapokba, egy biztos: a nyaralás alatti plusz kilók elkerülése – illetve ledolgozása – valószínűleg sokatokat érint.

Az 1-2 hét jól megérdemelt szabadság szóljon tényleg a kikapcsolódásról! Senkit sem biztatunk önsanyargatásra, őrült kalóriaszámlálásra és arra, hogy mindent megvonjon magától a vakáció ideje alatt. Mégis, ha számít, hogy mennyit mutat itthon a mérleg, érdemes odafigyelni az alábbiakra.

1. Túl bőséges reggeli

Reggelizz úgy, mint egy király! – és ezzel egyet is értünk. Igen ám, de ha valaki otthon egyetlen tálka zabkásával indítja a napot, a szállodában pedig enged a svédasztal csábításának, számolhat az extra kalóriabevitellel. Persze még mindig az a „kisebb rossz”, ha a napindító étkezés sikerül bőségesre.

2. All you can eat étkezési lehetőséget biztosító nyaralás

Ez bizony az előző pont hatványozott variánsa… Ha egész nap a medence szélén üldögélünk, koktélozgatunk, eszegetünk, ráadásul a vacsora alatt is többször megpakoljuk a tányérunkat, valószínűleg többet fog mutatni otthon a mérleg.

3. Kevesebb mozgás

Próbáljunk minél aktívabbak lenni a nyaralás alatt is! Ha otthon folyamatosan edzünk, ne hagyjunk fel ezzel a tevékenységgel a vakáció ideje alatt se, például iktassunk be egy-egy reggeli konditermes edzést. Egyébként pedig sok-sok séta, városnézés vagy akár tengerparti kocogás egyaránt segíthet fittségünk megőrzésében, illetve a plusz kilók elleni harcban.

4. Strandételek

Valljuk be, a lángos, a rántott ételek, az olajban sült hekk vagy éppen az óriás Nutellás palacsinta minden, csak nem diétás. A parti bárokban pedig csak lecsúszik pár sör vagy Aperol Spritz jó sok extra kalóriát juttatva a szervezetünkbe.

5. Túl sok szénhidrát

Pizza, tészta, hamburger, eddig ismeretlen sütik kipróbálása… Valamennyi ilyen típusú étel valódi szénhidrátbomba, érdemes tényleg mértékkel fogyasztani.

6. Alkohol és cukros italok, koktélok

Akár napközben, akár este elkortyolgatva… Aki egyébként nem fogyaszt alkoholt, már pár itallal jelentősen megnöveli az otthon szokásos energiabevitelét. Hasonló a helyzet a cukros üdítőitalokkal és a színpompás koktélokkal is.

7. Utazás során bekapott falatok

Érdemes előre készülni, hogy a hirtelen jelentkező farkaséhséget ne gyorskajákkal, csipsszel vagy éppen csokival legyünk kénytelenek száműzni.

8. Sós ételek

Végül említsük meg még azt is, hogy a sós ételek visszatartják a vizet a szervezetünkben. Miután visszatértünk a szabadságról, ne álljunk rá rögtön a mérlegre, hanem hagyjunk pár napot a testünknek, hogy szépen visszaszokjon a normális kerékvágásba.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Edzés a nyaralás alatt

Eddzünk, vagy ne a vakáció alatt? És ha igen, akkor hogyan?

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!