Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Puffadás nyaralás alatt? Íme a kiváltó okok és a megoldás a kellemetlen tünetekre

2019. július 30.

A puffadás sosem jön jókor, nyaraláskor pláne nem. Ám sajnos igaz, hogy a rutinból való kizökkenés, az új ételek kipróbálása és az általános „most mindent szabad” elv az arra hajlamosaknál előcsalogathatja a nem várt és kellemetlen érzést. Igen, már megint puffadunk… Nézzük, mit tehetünk, hogy ne a diszkomfort hasi tünetekről szóljon a várva várt vakáció. 

 

Az utazás okozhat puffadást?

 

Bizony okozhat, és hozzá kell tenni, hogy ezt nagy részben saját magunknak köszönhetjük. Nem véletlen, hogy akkor jönnek elő a problémák, amikor elutazunk, sőt. Mert mit is csinálunk ebben az egy-két hétben? Eszünk mindent, amit megkívánunk, több köztes étkezést iktatunk be a napunkba, azaz nasizunk, amikor csak jólesik, este pedig a bőséges vacsorát követően beülünk koktélozni egy hangulatos bárba. Ha így teszünk, ráadásul a hétköznapokon jellemzően odafigyelünk az étkezésünkre, az eredmény garantált: sokkal több alkohol, szénhidrát, zsír és finomított cukor kerül a szervezetünkbe.

Mindezek mellett az emberek többsége kevesebbet edz és mozog nyaralás alatt. A pihenés és feltöltődés fontos, de a fizikai aktivitásunk csökkenése negatívan befolyásolja az emésztőrendszerünk egészségét, és ez puffadást okozhat.

 

Nem a rendszertelen és túlzó fogyasztás az egyetlen kiváltó ok 

 

Léteznek egyéb okok is, rossz hír, viszont, hogy ezekre már kevésbé tudunk befolyással lenni. Bármennyire is nagyszerű dolog új ételeket kipróbálni, a kísérletezés gyakran eddig nem ismert táplálékallergiák és ételérzékenységek felfedezéséhez vezethet.

És mi a helyzet a repüléssel? Ha sokat ülünk a repülőn (vagy akár autóban), az egy helyben töltött hosszú idő szintén növelheti a puffadás kialakulásának esélyét. A légkondicionáló pedig szárítja a levegőt, sőt a repülőgépen, alacsonyabb légnyomás mellett elfogyasztott szénsavas üdítőitalok is könnyen okozhatnak puffadást.

 

Hogyan szabadulhatunk meg a puffadástól?

 

Sétálgassunk

Ha repülünk, időnként álljunk fel, nyújtózzunk ki, sétálgassunk egy kicsit, és az autóút során is iktassunk be szüneteket. 

 

Együnk, de megfelelőt

Vigyünk magunkkal az útra egészséges rágcsákat, például sótlan mogyorót, almacsipszet vagy pirított csicseriborsót.

 

Kerüljünk el bizonyos italokat

Repülőgépen kerüljük a szénsavas, alkoholos vagy koffeintartalmú italok fogyasztását: a szénsavas italok puffadást, a koffein és az alkohol kiszáradást okozhatnak. A kiszáradás a székrekedés egyik leggyakoribb kiváltó oka. Mindig legyen nálunk egy palack víz, különösen akkor, ha meleg, párás helyen tartózkodunk. 

 

Probiotikumok

Fogyasszunk kefirt, joghurtot vagy valamilyen probiotikus élelmiszert utazás előtt, így könnyen és hatékonyan felkészíthetjük emésztőrendszerünket a megpróbáltatásokra. 

 

Zöldségek

A zöldségek rostban gazdagok, ezáltal segítik az emésztésünket. Ráadásul hamar el is telítenek, így nem fogunk annyit enni. 

 

Mozogjunk

Az aktív élet nagyban elősegíti a jó emésztést, valamint a rendszeres mozgás a székrekedést is megakadályozza. Persze nem szükséges fitneszbérletet váltanunk a nyaralásunk idejére, de sétálhatunk, túrázhatunk, esetleg városnézés közben mellőzhetjük is a tömegközlekedést a rövidebb távokon. 

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Edzés a nyaralás alatt

Edzés a nyaralás alatt

Eddzünk, vagy ne a vakáció alatt? És ha igen, akkor hogyan?
Gyengébb gyomrúak, figyelem! Ezt fogyasszuk utazáskor minden kétes étel után!

Gyengébb gyomrúak, figyelem! Ezt fogyasszuk utazáskor minden kétes étel után!

Annak ellenére, hogy nem túl egészséges, mégis segít

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!