Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ezek történhetnek velünk, ha minden nap eszünk édességet

Meglepő, de nem is olyan rossz dolgok...
2017. május 23.

A prevention.com egyik szerkesztője saját bőrén tapasztalta meg, mi történik akkor, ha nem csak heti 1-2 alkalommal, hanem minden nap fogyaszt desszertet. Marygrace Taylor annak ellenére, hogy a clean eating elkötelezett híve, nagyon is édesszájú. Megpróbálta, hogy csak hetente egy, maximum két nap lesz olyan, amikor édességet eszik – ez viszont nem sült el jól. Mivel tudta, hogy csak akkor fogyaszthat desszertet, minden alkalommal alaposan teleette magát. Természetesen a bűntudat sem maradt el.

Egy évvel ezelőtt azonban minden megváltozott. Marygrace és férje egy hosszabb utazásra indult, amely felborította a mindennapok addigi rendjét. Eddig mindig házi készítésű süteményeket ettek, általában péntek esténként tévézés  közben. „De hirtelen nem volt időm, sem konyhai területem az otthoni finomságok készítéséhez.” – mesélte a szerkesztőnő. Plusz péntekenként izgalmasabb programjaik voltak, mint a TV előtti nassolás.

Az utazás során Mary nem akart kihagyni egy különleges desszertet sem csupán azért, mert már evett a héten édességet. A régi szokás véget ért, és Marygrace akkor nassolt, amikor csak akart – nagyjából minden nap. Ez folytatódott akkor is, amikor visszatértek otthonukba. Most sokkal jobban érzi magát, mint régi szokása közben.

Hogyan lehet, hogy a mindennapi desszert pozitív hatással van a szervezetre?

Éljenek a kisebb adagok: „Meglepetésemre az, hogy bármikor ehetek édességet, nem csapott át féktelen fagyi- és fánkzabálásba” – meséli. Még mindig van, amikor kívánja az édeset, de tízből kilenc alkalommal egy kis falat keksz vagy csokoládé pont kielégíti a cukorvágyát. Ha valami kiadósat fogyaszt, akkor sem addig eszik, amíg bír, hanem amíg teltségérzetet tapasztal. Nincs gondja azzal, ha a tányéron marad egy-két falat.

Nincs több bűntudat: Éttermi randin, barátnői kávézáskor, szülinapokon mindig ott a kísértés, hogy valami édeset együnk. Marygrace régen kihagyta a desszertet, viszont ezután úgy érezte, valamitől megfosztotta magát. Vagy épp az ellenkezője történt: sokkal több édeset evett, mint amennyit kellett volna, így bűntudata lett. „Most, hogy már megengedem magamnak a desszertet, sokkal jobb érzés azt megenni, ráadásul nem érzem azt, hogy ennem kell, csak azért mert az édesség ott van.”

Új nadrágok kellettek: Most azt várnánk, hogy Marygrace plusz kilókról számol be. De nem! Az elmúlt egy évben kb. 3 kilogrammot fogyott úgy, hogy az étrendjében semmi változás nem történt (csak a napi sütik). „A súlyom mindig – és most is – a normális tartományban mozgott, de manapság a szervezetem sokkal könnyebb, a hasamat is laposabbnak érzem.” Azzal, hogy enged az édesség csábításának, összességében kevesebb desszertet fogyaszt, mint az 1-2 napos verziókor.

Búcsú az önutálattól: A desszertnapokon mindig nagy adag édességet evett jutalmazásképp, hogy kibírta eddig. Ez bűntudatot keltett benne, úgy vélte, valami rossz irányba halad, hiszen nem volt képes élvezni a visszafogott nassolást. Manapság ez már egyáltalán nem jellemző, minden falatot kiélvez önutálat nélkül. „Amikor végeztem, nem gondolok arra, bárcsak ehetnék többet, vagy mennyire duci vagyok, hogy ennyit ettem. Helyette arra gondolok: wow, milyen finomat ettem.”

 

 

forrás: prevention.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az 5 legjobb gyümölcsös édesség

Az 5 legjobb gyümölcsös édesség

Szokás szerint ti válogattatok, mi csak utánanéztünk, hogy mi érdekel titeket a legjobban. Ismét változatos és izgalmas a listátok, hiszen ezeket kerestétek a legtöbbször nálunk, amikor gyümölcsös édességeket kerestek. Kacér málnák, édes eprek, rejtélyes citromok jönnek szép sorban.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!