Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Létezik olyan, hogy helyes vízivási mód?

Igen! Amellett, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot kell bevinnünk, az sem mindegy, hogyan iszunk.
2018. augusztus 20.

Rossz módszer: evés közben

Ilyenkor a víz hígítja a gyomorban levő, az enzimműködéshez kellő sósavat, amely a bevitt tápanyag lebontásához fontos. Emellett ez puffadást, gázokat, így kellemetlenséget okoz. Ehelyett inkább evés előtt igyunk. Egy pohár víz minimálisan eltelíti a gyomrot, így kevesebb ételtől is érezzük a jóllakottságot. Evés előtt kb. 30 perccel mindig igyunk.

Rossz módszer: egy intenzív edzés közben

A szervezetnek elektrolitokra (pl.: káliumra és nátriumra) van szüksége, hogy megelőzze az izomgörcsöket. A túl sok víz oldja a szervezetben természetesen előforduló elektrolitokat. Ehelyett inkább sportitalokat, vagy izotóniás italokat fogyasszunk.

Jó módszer: reggel, ébredés után

A japánoknál hagyomány, hogy ébredés után megisznak egy pohár vizet. Szerintük ez segít fiatalon tartani a bőrt, sőt, a fogyást is támogatja – hiszen beindítja az anyagcserét. Többen citromot is adnak hozzá, mivel az javítja az emésztést.

Rossz módszer: állva

Ez ajurvédikus tanításon alapul (ez India több mint ötezer éves hagyományos, természetes orvostudományi rendszere), még egyetlen nyugati tanulmány sem bizonyította. A tan szerint, ha az emberek állnak, hajlamosak gyorsabban inni, mely által több oxigént visznek be. Ez szív- és tüdőbajokat okoz.

Jó módszer: amikor sötét a vizeletünk

Minél világosabb a vizeletünk, annál jobban hidratált a szervezetünk. Ha ennek ellenkezőjét tapasztaljuk, sürgősen pótoljuk a folyadékot.

via: Delish

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

Reese Witherspoon, amerikai színésznő a naptejre és a megfelelő mennyiségű, rendszeres vízfogyasztásra esküszik.
5 trükk, hogy több folyadékot vigyünk be

5 trükk, hogy több folyadékot vigyünk be

Vedd rá magad arra a napi 2-2,5 literre.
A vízivás mellett ezekkel jól hidratálódhatunk

A vízivás mellett ezekkel jól hidratálódhatunk

Alapjában véve nagyon fontos a hidratáltság (többek között a bőrünk és az agyunk is profitál belőle), nyáron pedig még inkább oda kell figyelni arra, hogy rendszeresen juttassunk folyadékot a szervezetünkbe. Néhány étel és ital megemelheti H2O-bevitelt, és olyan extra tápanyagot adnak, melyet az ízesített vizekből nem kapunk meg.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!