Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

9 étel az éles elméért

Ezek az ételek erősítik a memóriát, így segítenek megelőzni az Alzheimer-kór kialakulását.
2018. szeptember 1.

A MIND (elme) étrend olyan ételekből áll, amelyek támogatják a kognitív képességeket. A kutatók évekig vizsgáltak az elmére előnyös és hátrányos hatással rendelkező élelmiszereket, és összeállították a MIND-ot, amely a mediterrán étrend elemeiből és a DASH (a szív egészségét támogató diéta) elemeiből épül fel.

A csoport 900 58-98 év közötti férfit és nőt vizsgált 4,5 évig. Mérték azt, hogy mit fogyasztanak, valamint, hogy milyenek a kognitív képességeik. A résztvevők étrendjét az alapján értékelték, hogy mennyire hajaznak a mediterrán, a DASH vagy a MIND diétára. Kimutatták, hogy míg a mediterrán és a DASH határozott betartása csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát, addig a MIND esetében azoknál is tapasztalható ilyen eredmény, akik nem követi szigorúan az étrendet.

A MIND diéta kevés transz- és telített zsírsavat tartalmaz. Emellett tele van olyan értékes tápanyagokkal, amelyek bizonyítottan lassítják a kognitív hanyatlást, a stresszt, a gyulladásokat. Az alanyok, akik tapasztalták ezen előnyöket kevesebb, mint heti egy alkalommal fogyasztottak sajtot, olajban sült (rántott) és gyorsételeket; kevesebb, mint heti négyszer vörös húst; kevesebb, mint heti ötször desszertet, sütit, pékárut, édességet. Fő zsírforrásuk az olíva olaj volt, emellett maximum egy evőkanál margarint ettek naponta.

Nem elég pusztán a következő 9, az élet elmét támogató étel rendszeres fogyasztása – csökkenteni kell az egészségtelen élelmiszerek bevitelét is.

1.Teljes kiőrlésű termékek

2.Leveles zöldek

3.Magvak

4.Bogyós gyümölcsök

5.Babok

6.Olíva olaj

7.Halak

8.Szárnyasok

9.Bor

via: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az edzéstől jobb kedvre derülünk

Az edzéstől jobb kedvre derülünk

Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a rendszeres testmozgás támogatja a mentális egészséget.
A legújabb energiaital: kávégyümölcs kávé

A legújabb energiaital: kávégyümölcs kávé

Mindig van valami újabb trendi egészséges ital, amely milliószor jobb, mint az eddigiek. De tényleg?
Mennyi salátát kell ennünk, hogy fiatalon tartsuk az agyunkat?

Mennyi salátát kell ennünk, hogy fiatalon tartsuk az agyunkat?

Egy friss tanulmányból kiderült, a zöldségfogyasztás csökkenti a memória romlásának esélyét

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.