Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Az edzéstől jobb kedvre derülünk

Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a rendszeres testmozgás támogatja a mentális egészséget.
2018. augusztus 23.

Az életvitelszerű testmozgás elősegíti a mentális egészséget csökkentve a depressziós, szomorú napok számát. A kutatás – amely a maga nemében az eddig legnagyobb – 1,2 millió, 18 és idősebb amerikait vizsgált. Rájöttek, hogy azok, akik rendszeresen sportolnak, kevesebb szomorkás, depressziós napot élnek meg.

 Az alanyok átlagosan 3,4 borús hangulatú napot élnek át egy hónapban – viszont az aktívabbak csupán 2-t. A depresszióval küzdők esetében ez a szám még inkább látványos: a sportosabb életvitelűek átlagosan havi 7 nap érzik magukat a padlón, a nem edzők pedig 11 nap.

A tanulmány viszont kimutatta, hogy a több edzés nem mindig jobb. Az arany középút: 30-60 perc miden második nap, vagy 45 perc heti 3-5 nap. A legjobb eredményeket pedig a csapatsportok, a csoportos edzések hozták.

Habár az aktív testmozgás mentális egészségügyi előnnyel is jár, a tanulmány nem bizonyítja, hogy a fizikai aktivitás volt az oka az alanyoknál tapasztalt mentális javulásnak. Az edzés valóban segíthet, de nem helyettesítheti az orvosi, pszichológusi kezelést, vagy a gyógyszerezést.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A sétálás előnyei

A sétálás előnyei

Valóban segít megszabadulni a súlyfeleslegtől?
A legjobb ételek edzés előttre

A legjobb ételek edzés előttre

Minden típusú mozgásforma különböző üzemanyagot igényel.
Edzés a nyaralás alatt

Edzés a nyaralás alatt

Eddzünk, vagy ne a vakáció alatt? És ha igen, akkor hogyan?

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.