Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Ezektől az ételektől dúsabb és erősebb lesz a hajunk

2021. október 15.

A túl kevés elfogyasztott kalória, fehérje, ásványi anyag, zsírsav és vitamin mind-mind árthat hajkoronánk szépségének. Jó tudni, hogy hajunk 15 és 30 éves korunk között képes sűrűbbé válni. Ez a folyamat jelentősen lelassul 40 éves korunkra, de az alábbi anyagok életkortól függetlenül segíthetnek hajunk jobb állapotban tartásában:

– fehérjék

– vas

– A-, B-, C-, D- és E-vitamin

– Omega-3 és 6 zsírsavak

– cink

– szelén

– magnézium

 

Ezeket a vitaminokat és ásványi anyagokat étrendünk helyes megválasztásával könnyen bejuttathatjuk a szervezetünkbe, lássuk, mely élelmiszerek a legmegfelelőbbek erre! 

 

1. Olajos magvak

Az olajos magvak és diófélék általában sok omega-3 és omaga-6 zsírsavat tartalmaznak, de gazdagok B-vitaminban, magnéziumban, cinkben és E-vitaminban is.

 

2. Zsíros halak

A zsíros halak – mint a hering, tonhal, lazac és szardínia – magas fehérjetartalmuk mellett D-vitaminban és omega-3 zsírsavban is bővelkednek. 

 

3. Osztriga

Amíg a vörös húsok, leveles salátafélék, teljes kiőrlésű gabonafélék és tojássárgája mind nagyszerű forrása a szükséges vasnak, az osztriga azért különösen előnyös, mert cinktartalma is nagyon magas. Sajnos nálunk csak nehezen és drágán szerezhető be.

 

4. Spenót

Popeye, a tengerész kedvence is magas vastartalmával hívja fel magára a figyelmet, de ne feledjük el azt se, hogy a vas mellett sok foksavat, A- és C-vitamint is tartalmaz.

 

5. Tojás

A tojás is nagyszerű fehérjeforrás, sárgájában pedig sok D-vitamint találhatunk, ami az egyetlen vitaminfajta, amit szervezetünk nem képes önállóan előállítani, azaz csakis az étrendünk helyes megválasztásával juthatunk hozzá. 

 

6. Bab

A vegetáriánus és vegán étrend követőinek hasznos tudni, hogy a hüvelyesek és a bab jól helyettesíti a húsokat, ha a vas- és fehérjeszükségletük fedezéséről van szó.

 

7. Édesburgonya

Magas A- és B6-vitamin-tartalma miatt előnyös a fogyasztása, és azt se felejtsük el, hogy sokoldalúan elkészíthető.

 

8. Kaliforniai paprika

Kevesen tudják, hogy C-vitaminban még a citrusféléknél is gazdagabb, de emellett tartalmaz még A-vitamint, vasat, cinket, szelént és folsavat is.

 

9. Görög joghurt

Amennyiben nem az édesített fajtát vesszük, rengeteg hasznos fehérjéhez jutunk a fogyasztásával, és tejtermék lévén tele van kalciummal is.

 

Forrás: Country Living

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.