Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

4 szabály az időszakos böjtöléshez

Ha valóban eredményeket, lapos hasat akarunk látni, ezeket be kell tartani.
2018. szeptember 6.

Az időszakos böjtöléses diétáknak rengeteg előnye van: segít a fogyásban, csökkenti a puffadást, javítja az emésztést. Emellett csökkenti a hasi zsírt is, amely nagyon makacs tud lenni. A hasi területen több az alfa-2 receptor, amely lassítja a zsírégetési folyamatot – ellenben a béta-2 receptorral, amely növeli. Az időszakos böjt csökkenti az inzulinszintet, aktiválja a béta-2 receptorokat, leállítja az alfa-2-ket, így lehetővé teszi, hogy célzottan égessük a hasi zsírt.

Ez az étrend a szervezetünket kiszakítja a raktározó módból, a zsírt pedig energiaként hasznosítja. A szervezetünk – mivel nincs folyamatos ételforrás – az elraktározott zsírból nyer energiát, úgy, hogy elégeti azt. Tehát ez a diéta az egyik legjobb barátunk, ha le akarjuk küzdeni a hasi zsírt.

Íme, 4 tipp, hogy sikeresebben menjen a folyamat:

1.Kalóriadeficittel együnk:

Attól, hogy bizonyos ideig nem étkezünk, az evési időszakban se zabáljunk össze-vissza mindent. Így is figyelnünk kell a kalóriadeficitre (kevesebb kalóriát vigyünk be, mint amennyit elégetünk), ha fogyni szeretnénk. Figyeljük a bevitt makrotápanyagok mennyiségét (fehérje, szénhidrát, zsír), kerüljük a túlevést.

2.Erősítő edzés+HIIT:

Ez a diéta növeli a szervezetünkben a növekedési hormon szintjét, amely megkönnyíti az izomgyarapodást. Használjuk ki ezt az előnyt, végezzünk gyakran súlyzós, erősítő edzéseket, amellyel sovány izmot szedhetünk fel a testzsír helyére. A HIIT szintén jó a zsírégetésre, így inkább ezt válasszuk, mint az egyenletesebb kardio edzéseket (pl.: futás vagy úszás).

3.Együnk egészséges ételeket:

Olyan élelmiszereket fogyasszunk, amelyek felgyorsíthatják a zsírégetési folyamatot. Az evési ablakban együnk bogyós gyümölcsöt, leveles zöldeket, sovány fehérjét, mandulát, zabkását. Ezek hosszú távon támogatják a hasi zsír elégetését. Válasszuk mindig ezeket a feldolgozott, előre csomagolt ételeknél, gyorskajáknál, snackeknél.

4.Csökkentsük a stresszt, aludjunk sokat:

Ha frissen vágtunk bele az időszakos böjtöléses étrendbe, a szervezetünknek több alvásra lesz szüksége, mint addig. Minél többet alszunk, minél kevésbé vagyunk stresszesek, annál jobban tudunk megszabadulni a hasi zsírtól. Az étkezésünk megszervezése ugyanolyan fontos, mint a stresszkezelés. Meditáljunk, vezessünk naplót, pihenjünk, szánjunk időt magunkra.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

Modellek, színészek, énekesek is ezt az étrendet követik – az eredmény pedig látható.
Mi az az 5:2 diéta?

Mi az az 5:2 diéta?

Mielőtt követni kezdenénk, ismerjük meg
Az időszakos böjtölés 8 előnye

Az időszakos böjtölés 8 előnye

Rengetegen hallani a 14:10 vagy a 16:8 étrendekről. Ezek időszakos böjtös diéták, de vajon mi előnyünk származhat belőle. Valóban hasznosak és egészségesek?

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.