Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

4 szabály az időszakos böjtöléshez

Ha valóban eredményeket, lapos hasat akarunk látni, ezeket be kell tartani.
2018. szeptember 6.

Az időszakos böjtöléses diétáknak rengeteg előnye van: segít a fogyásban, csökkenti a puffadást, javítja az emésztést. Emellett csökkenti a hasi zsírt is, amely nagyon makacs tud lenni. A hasi területen több az alfa-2 receptor, amely lassítja a zsírégetési folyamatot – ellenben a béta-2 receptorral, amely növeli. Az időszakos böjt csökkenti az inzulinszintet, aktiválja a béta-2 receptorokat, leállítja az alfa-2-ket, így lehetővé teszi, hogy célzottan égessük a hasi zsírt.

Ez az étrend a szervezetünket kiszakítja a raktározó módból, a zsírt pedig energiaként hasznosítja. A szervezetünk – mivel nincs folyamatos ételforrás – az elraktározott zsírból nyer energiát, úgy, hogy elégeti azt. Tehát ez a diéta az egyik legjobb barátunk, ha le akarjuk küzdeni a hasi zsírt.

Íme, 4 tipp, hogy sikeresebben menjen a folyamat:

1.Kalóriadeficittel együnk:

Attól, hogy bizonyos ideig nem étkezünk, az evési időszakban se zabáljunk össze-vissza mindent. Így is figyelnünk kell a kalóriadeficitre (kevesebb kalóriát vigyünk be, mint amennyit elégetünk), ha fogyni szeretnénk. Figyeljük a bevitt makrotápanyagok mennyiségét (fehérje, szénhidrát, zsír), kerüljük a túlevést.

2.Erősítő edzés+HIIT:

Ez a diéta növeli a szervezetünkben a növekedési hormon szintjét, amely megkönnyíti az izomgyarapodást. Használjuk ki ezt az előnyt, végezzünk gyakran súlyzós, erősítő edzéseket, amellyel sovány izmot szedhetünk fel a testzsír helyére. A HIIT szintén jó a zsírégetésre, így inkább ezt válasszuk, mint az egyenletesebb kardio edzéseket (pl.: futás vagy úszás).

3.Együnk egészséges ételeket:

Olyan élelmiszereket fogyasszunk, amelyek felgyorsíthatják a zsírégetési folyamatot. Az evési ablakban együnk bogyós gyümölcsöt, leveles zöldeket, sovány fehérjét, mandulát, zabkását. Ezek hosszú távon támogatják a hasi zsír elégetését. Válasszuk mindig ezeket a feldolgozott, előre csomagolt ételeknél, gyorskajáknál, snackeknél.

4.Csökkentsük a stresszt, aludjunk sokat:

Ha frissen vágtunk bele az időszakos böjtöléses étrendbe, a szervezetünknek több alvásra lesz szüksége, mint addig. Minél többet alszunk, minél kevésbé vagyunk stresszesek, annál jobban tudunk megszabadulni a hasi zsírtól. Az étkezésünk megszervezése ugyanolyan fontos, mint a stresszkezelés. Meditáljunk, vezessünk naplót, pihenjünk, szánjunk időt magunkra.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

Modellek, színészek, énekesek is ezt az étrendet követik – az eredmény pedig látható.
Mi az az 5:2 diéta?

Mi az az 5:2 diéta?

Mielőtt követni kezdenénk, ismerjük meg
Az időszakos böjtölés 8 előnye

Az időszakos böjtölés 8 előnye

Rengetegen hallani a 14:10 vagy a 16:8 étrendekről. Ezek időszakos böjtös diéták, de vajon mi előnyünk származhat belőle. Valóban hasznosak és egészségesek?

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!