Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ennél a 6 vacsoránál még a rendelt kaja is jobb

Mondanunk sem kell, hogy a zsíros, fűszeres gyorskaja semmi egészségügyi előnnyel nem jár. De van ennél rosszabb választás is.
2018. április 18.

1.Előfagyasztott ételek:

Bármennyire is hangsúlyozza a címke, hogy egészséges vacsi, ne dőljünk be. Rengeteg tartósítószer van az ilyen ételekben, valamint magas a nátriumtartalmuk is. Emellett általában nem egy főre csomagoltak az ilyen ételek, és ha mindet megesszük még extra kalóriákhoz is jutunk.

2.Spagetti bolti szósszal:

Az átlagos tésztának magas a finomított szénhidráttartalma, melyet a szervezetünk cukorként dolgoz fel. A bolti szószoktól pedig a magas cukortartalmuk miatt kell távol maradnunk, hiszen egy adagnak kb. 2 evőkanál cukor van.

3.Cukros müzlik tejjel:

Ezek nemcsak reggelire, de vacsorára is rossz választások. Az ilyen gabonapelyhek többsége magas cukortartalmú, de alacsony fehérje- és rosttartalmú. Egy adag (tejjel együtt) 200-300 kalóriát tartalmaz, vacsorára pedig nem is elég a mennyisége – mely korgó gyomrot, és lefekvés előtti nassolást eredményezhet.

4.Fűszeres ételek:

A csípős ételek segítenek helyre tenni az emésztésünket, támogatják a normál vércukorszintet, és segítenek az egészségünk megőrzésében. Viszont érdemes a csípős, fűszeres ételeket a nap korábbi szakaszaiban fogyasztanunk. Az ilyen kaják megemelhetik a testünk belső hőjét, a gyomor savasságát, refluxot és gyomorrontást okozhatnak. Ezért állítja több kutatás is, hogy fűszeres ételek fogyasztása vacsorára rossz alvást okoz.

5.PBJ:

A mogyoróvajas-lekváros szendvics finom, édes és egyszerű elkészíteni – de egy vacsorára nem megfelelő. A fehérkenyér és a lekvár pusztán cukor. És bár a mogyoróvajnak magas a fehérje- és az egészséges zsírtartalma, nagy mennyiségben mégsem jó. Kb. 600 kalóriát tartalmaz egy PBJ szendvics, melyből korántsem nyerünk elég tápanyagot.

6.Csak egy sali:

Egy kertészsaláta remek választás – köretnek. Egy teljes étkezést viszont nem képes helyettesíteni, hiszen nincs benne elég szénhidrát és fehérje, hogy 1-1,5 óránál tovább energiát adjon. A bolti szósz pedig semmilyen előnnyel nem szolgál, tele van cukorral és különböző mesterséges ízesítőkkel.

via: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Top 12+1 villámgyors recept vacsorára

Top 12+1 villámgyors recept vacsorára

Hogy hétvégén se kelljen sokat a konyhában álldogálni: saláták, levesek, húsételek, mind-mind maximum 30 perc alatt
Mautner Zsófi tanácsai: Így készíts hungarikum vacsorát

Mautner Zsófi tanácsai: Így készíts hungarikum vacsorát

Jelenleg 23 élelmiszer kategóriájú hungarikum szerepel a hivatalos hungarikumok listáján, amelyek egytől egyig nemcsak a magyarok, de a hazánkba érkező külföldiek kedvencei is. Mautner Zsófi most arra vállalkozott, hogy egy igazi hungarikum vacsora menüjében mutatja meg a magyar termékek ízvilágát, mi pedig ízelítőt adunk a különleges menüből.
Konyhai tervezés - Hogyan lesz a napi őrületből vacsora?

Konyhai tervezés - Hogyan lesz a napi őrületből vacsora?

Rend a lelke mindennek, mondták nagyanyáink, és el kell ismernünk, igazuk volt. Ha kicsit csavarunk a mondáson, azt is mondhatjuk, terv a lelke mindennek. Például annak, hogy elkerüljük a mindennapi stresszt a vacsorakészítés körül.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!