Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Az időszakos böjt típusai

Sokszor írtunk már erről az étrendről, most összefoglaljuk, mit tudni a típusairól.
2018. szeptember 24.

Az időszakos böjtölés lényege, hogy van egy étkezési és egy böjtölési idő. Előnye, hogy nincs megszabva, mit fogyasztunk, csupán annyi, meddig tart az étkezési ablak.

12:12: Legtöbben ezzel kezdenek. A napunk 24 órájából a felét tölthetjük étkezéssel, a másik felében viszont no kaja.

16:8: Szintén népszerű felosztás, 8 órás étkezési ablakkal. Ilyenkor egy főétkezés is kimaradhat – többnyire a reggeli. Magunk döntjük el egyébként, hogy a 8 óra mikor induljon, így ha szeretünk reggel feltankolni, akkor kezdhetjük 9-kor is az étkezést.

5:2: Más néven a gyors diéta. Heti kétszer (nem egymás utáni napokon) nagyon minimális kalóriát viszünk be (500-at), a többi napon viszont étkezhetünk normálisan.

Evés, stop, evés: Heti egyszer vagy kétszer 24 óráig nem eszünk. Ez nem azt jelenti, hogy egy teljes nap kimarad. Például hétfőn este 7-kor megvacsorázunk, majd másnap, kedden, este 7-kor eszünk először. Addig böjtölünk. Jó megoldás lehet, ha az előzőket már próbáltuk, viszont elértük a fogyási platót.

Másnapos böjt: Az egyik nap böjtölünk (max 500 kalória), majd másnap nem, aztán megint a böjt. Tehát minden második nap minimalizáljuk a kalóriabevitelt.

20:4, vagyis a harcos étrend: Ez már a haladó szint, sokaknak nem is ajánlott. Azoknak ideális, akiknek sűrű a napjuk, emiatt keveset tudnak enni. A 4 órát viszont ők is be tudják szorítani.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

4 szabály az időszakos böjtöléshez

4 szabály az időszakos böjtöléshez

Ha valóban eredményeket, lapos hasat akarunk látni, ezeket be kell tartani.
5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

Modellek, színészek, énekesek is ezt az étrendet követik – az eredmény pedig látható.
Az időszakos böjtölés 8 előnye

Az időszakos böjtölés 8 előnye

Rengetegen hallani a 14:10 vagy a 16:8 étrendekről. Ezek időszakos böjtös diéták, de vajon mi előnyünk származhat belőle. Valóban hasznosak és egészségesek?

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.