Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Az időszakos böjt típusai

Sokszor írtunk már erről az étrendről, most összefoglaljuk, mit tudni a típusairól.
2018. szeptember 24.

Az időszakos böjtölés lényege, hogy van egy étkezési és egy böjtölési idő. Előnye, hogy nincs megszabva, mit fogyasztunk, csupán annyi, meddig tart az étkezési ablak.

12:12: Legtöbben ezzel kezdenek. A napunk 24 órájából a felét tölthetjük étkezéssel, a másik felében viszont no kaja.

16:8: Szintén népszerű felosztás, 8 órás étkezési ablakkal. Ilyenkor egy főétkezés is kimaradhat – többnyire a reggeli. Magunk döntjük el egyébként, hogy a 8 óra mikor induljon, így ha szeretünk reggel feltankolni, akkor kezdhetjük 9-kor is az étkezést.

5:2: Más néven a gyors diéta. Heti kétszer (nem egymás utáni napokon) nagyon minimális kalóriát viszünk be (500-at), a többi napon viszont étkezhetünk normálisan.

Evés, stop, evés: Heti egyszer vagy kétszer 24 óráig nem eszünk. Ez nem azt jelenti, hogy egy teljes nap kimarad. Például hétfőn este 7-kor megvacsorázunk, majd másnap, kedden, este 7-kor eszünk először. Addig böjtölünk. Jó megoldás lehet, ha az előzőket már próbáltuk, viszont elértük a fogyási platót.

Másnapos böjt: Az egyik nap böjtölünk (max 500 kalória), majd másnap nem, aztán megint a böjt. Tehát minden második nap minimalizáljuk a kalóriabevitelt.

20:4, vagyis a harcos étrend: Ez már a haladó szint, sokaknak nem is ajánlott. Azoknak ideális, akiknek sűrű a napjuk, emiatt keveset tudnak enni. A 4 órát viszont ők is be tudják szorítani.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

4 szabály az időszakos böjtöléshez

4 szabály az időszakos böjtöléshez

Ha valóban eredményeket, lapos hasat akarunk látni, ezeket be kell tartani.
5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

5 sztár, akik az időszakos böjtölés mellett döntöttek

Modellek, színészek, énekesek is ezt az étrendet követik – az eredmény pedig látható.
Az időszakos böjtölés 8 előnye

Az időszakos böjtölés 8 előnye

Rengetegen hallani a 14:10 vagy a 16:8 étrendekről. Ezek időszakos böjtös diéták, de vajon mi előnyünk származhat belőle. Valóban hasznosak és egészségesek?

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.