Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ezeket az ételeket fogyasszuk, ha ízületi fájdalmak kínoznak

2020. február 3.

Aki tapasztalt már ízületi fájdalmat, tudja jól, hogy mennyire megnehezíti a mindennapi teendők elvégzését. Nem is beszélve a mozgás öröméről! Jó hír, hogy a táplálkozásunkkal is tehetünk ízületeink egészségéért, lássuk, mit érdemes fogyasztani! 

 

Dió 

Omega-3 zsírsavakban gazdag, ezért csökkenti a szervezetben a gyulladásos folyamatokat. Ha dióallergiával élünk, akkor se essünk kétségbe, a lenmag jó alternatívát jelenthet. 

 

Fokhagyma 

A fokhagymát régóta tartjuk csodaszernek: sok vitamin és ásványi anyag található benne, emellett egy allicin nevű vegyületet is tartalmaz, amely ugyancsak jó az ízületeknek. Fontos: frissen fogyasztva a leghatékonyabb! 

 

Leveles zöldek (spenót, fodros kel)

Nem csupán nagyszerű alapjai lehetnek egy finom salátának, hanem antioxidánsaik révén a lehető legegészségesebb választások is. 

 

Halak 

Ha az ízületek egészségéről van szó, a halak fogyasztása nem kerülhető meg. Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen halat fogyasztunk. A legjobbak a hideg vízi zsíros halak, mint a lazac, a szardínia és a pisztráng. Omega-3 zsírsavak és egyéb gyulladáscsökkentő hatású anyagok egyaránt fellelhetők bennük. 

 

Bogyós gyümölcsök

Ne csak desszertként gondoljunk rájuk! Tele vannak tápanyagokkal és antioxidánsokkal, ezért igazi egészségbombák. Válasszunk áfonyát, málnát vagy epret, segítenek megfékezni a gyulladásokat, miközben megfelelő szinten tartják a vércukorszintet. Ráadásul még a C-vitaminnak is nagyszerű forrásai. 

 

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.