Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Süssünk kevesebb cukorral!

2020. február 18.

Aki imád sütni – vagy csak szívesen nassolgat –, folyamatosan szembekerül a cukor „problémájával”. Szerencsére számos cukorhelyettesítő és -pótló létezik, így ha szempont a kevesebb finomított cukor, van miből válogatni.

Friss gyümölcsök – természetes édesítőszerként is működnek

Ha szeretnénk kevesebb finomított cukrot tenni a süteményeinkbe, válasszunk cukormentes almapürét vagy banánpépet. Banánokból nyugodtan vegyünk túlérettet, ezek lesznek a legjobbak például a kevert süteményekbe. 100 g cukor 200 g almapürével vagy 3-4 szétnyomkodott banánnal váltható ki. Ha almapürét használunk, a folyékony hozzávalók mennyiségét csökkentsük 1/4-del! (Almapüré több magyar üzletláncban is kapható üveges kiszerelésben, de természetesen házilag is elkészíthetjük.)

Szárított, aszalt gyümölcsök

Aszalt datolyával, barackkal és fügével 1:1 arányban kiválthatjuk a cukrot. Előnyük, hogy többféle állagban is felhasználhatjuk a receptekhez: apríthatjuk finomra vagy pürésíthetjük, ahogy az adott süti megkívánja. Aki pedig a krémes verziókat részesíti előnyben, áztassa vízbe az aszalványokat! Pár óra múlva könnyedén simára turmixolhatók némi víz vagy cukormentes, ízben passzoló gyümölcslé hozzáadásával.

Nem csupán a gyümölcs édesíthet

A gesztenye, a finomra őrölt mandula és a kókuszreszelék egyaránt édesebbé teszi a süteményeket, desszerteket.

Édes fűszerek

A fahéj, a vanília és a szerecsendió fokozza az édes ízt. A szerecsendió például szuper lesz kekszekbe, jól passzol a bogyós gyümölcsökhöz és a körtéhez. A vanília és a fahéj pedig nem csupán édesít, hanem finom aromát is kölcsönöz a sütiknek. Fél evőkanál vaníliakivonat 2 evőkanál cukrot helyettesíthet.

A zöldségek is lehetnek édesek

Az édesburgonya nem véletlenül hordozza nevében az „édes” szót, hiszen mindössze 4%-os cukortartalommal bír. Sütve könnyedén pürésíthető, sütemények tésztájához keverhető. A sárgarépa és a cukkini, sőt még az édes cékla is kedvelt sütési hozzávaló, mind hozzájárul a hozzáadott cukor csökkentéséhez.

A fenti hozzávalók 100%-ban ugyan nem váltják ki a hozzáadott cukrot a süteményekben, de hathatósan hozzájárulnak a mennyiség csökkentéséHEZ. És ne feledjük: cukor helyett nyírfacukrot, mézet, agave szirupot is használhatunk.

Forrás: Frisch Gekocht

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

7 napos terv a cukorbevitel csökkentésére

7 napos terv a cukorbevitel csökkentésére

A kis lépések visznek messzire

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?