Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Mi az a 16:8?

Ez egy időszakos böjtölést igénylő diéta, melyről most lerántjuk a leplet.
2018. július 4.

Ha már hallottunk az időszakos böjtös diétákról, és azok rengeteg előnyéről, de még nem vágtunk bele, akkor a 16:8 pont nekünk való. Sokan ezzel kezdik a diétájukat, ezt ajánlják másoknak is. A diéta 8órás evési időt és 16 órát böjtölési időt ír elő. Az ajánlás az, hogy kihagyjuk a reggelit és déltől este 8-ig fogyasztunk 2-3 alkalommal egészséges ételeket.

Leslie Langevin, dietetikus szerint az ilyen diéták többek között arra jók, hogy a fogyási platót megszüntessük. Kiemeli a szervezetet a raktározó módból, hiszen a testünk nem jut folyamatosan ételhez, így a zsírraktárakat kezdi el lebontani. Mivel ez egy egészséges és fenntartható diéta, Leslie is ezt ajánlja a klienseinek.

Nem feltétlenül kell kihagyni a reggelit, hiszen a saját időbeosztásunkhoz igazíthatjuk az evési intervallumot. Ha 8-kor indulunk dolgozni, akkor lehet, hogy 8-16 óráig tart az evés, a többi pedig a böjtölés. Vagy ha tudjuk, hogy esti programunk van, akkor eltoljuk a 8 órát későbbre. Emellett a böjtölési időben ihatunk fekete kávét (semmi cukor, semmi tej) vagy teát (szintén üresen), amellyel simán kibírható a 16 óra.

Mivel 8 óránk van enni, így érdemes minden étkezést kiélvezni: üljünk le, válasszunk finom (és egészséges, tápláló) falatokat, sőt, nem szükséges a kis adagokra szorítkoznunk. Mivel a nap nagy részében nem ehetünk, így bátran beépíthetünk az étrendünkbe szénhidráttartalmú ételeket is, amelyeket más diéták erősen mérsékelnek.

Természetesen az első 1-2 hét nem lesz könnyű, de amint túl vagyunk a nehezén, a szervezetünk hozzászokik ehhez a rendszerhez. Pénzt és időt is spórolunk, hiszen nem költünk annyit ételre, és nem is állunk a konyhában órákat, hogy sok-sok ételt elkészítsünk. A 16:8-at könnyű hosszú távon is fenntartani, így a leküzdött kilók sem jönnek vissza.

Hátránya, hogy az eleje nagyon nehéz, éhesek, morcosak, fáradtak leszünk, minimális energiaszinten funkcionálunk. Emellett zavaró, hogy nem ehetünk akkor, amikor mások, mert számolnunk kell, hogy jövünk ki a legjobban a 8 órában. Ha családunk van, akkor bizony hozzájuk is igazodnunk kell. Például, ha a vacsora a hagyományos összejövetel (nem pedig az ebéd), akkor ki kell tolnunk a 8 órát este kb. este 7-ig. Az edzésünkhöz is igazodnunk kell, hiszen ha reggel, munka előtt futunk, biztosan nem bírjuk ki délig az első étkezéssel.

A legnagyobb negatívum pedig, hogy rengeteg kellemetlen megjegyzést kell tűrni azoktól, akik nem ismerik az időszakos böjtölős étrendet, és egésznap esznek. Viszont, amint látható lesz az eredmény, már őket is érdekelni fogja, mi a titkunk.

Mint minden új étrend, itt is érdemes kicsiben kezdeni. Lehet, hogy a 12:12 jó kiindulás, amely után egyre csökkenthetjük az étkezési időt a böjtölési idő javára. Az alvásról se feledkezzünk meg, legalább napi 7 óra legyen meg. A kezdeti időszakban az edzések is nehezen fognak menni, de mindenképp mozogjunk (kisebb fokozaton).

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Mi az az 5:2 diéta?

Mi az az 5:2 diéta?

Mielőtt követni kezdenénk, ismerjük meg
Egy amerikai személyi edző a ketonak köszönheti bomba formáját

Egy amerikai személyi edző a ketonak köszönheti bomba formáját

Hihetetlen, hogy csak kicsivel több mint két hét kellett az átalakuláshoz
5 trükk a paleo diétából

5 trükk a paleo diétából

Akkor is érdemes ezeket a tanácsokat megfogadni, ha nem követünk szigorúan egy étrendet sem.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.