Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

5 edzésforma, melyek segítenek leadni az utolsó kilókat is

5 nő beszél arról, mely mozgásformák segítettek nekik az álomalakjuk elérésében
2018. február 18.

Miután diétával és kemény edzésekkel leadtuk a súlyfelesleget, a vágyott cél elérése előtt megnehezedik a dolog. Az utolsó kilók leadása már korántsem olyan könnyű, mint a folyamat elején volt. Mikor életmódot váltunk a szervezetünk még a legapróbb változásokra is gyorsan reagál. Viszont mikor már ledolgoztunk bizonyos mennyiségű súlyt, jobban formába jöttünk, az emésztésünk lelassul, ezzel megnehezíti az utolsó dekáktól való megszabadulást.

Ez az állapot a súlyvesztési plató állapota.

Ez előbb-utóbb mindenkinél előfordul, aki fogyókúrázásba kezd. Ez ellen például az edzésforma-váltással harcolhatunk. Mutatunk nektek 5 történetet, mely 5 fogyókúrázó nőről szól. Ők is elértek a plató állapotra, melyen úgy tudtak átlendülni, hogy mozgásformát váltottak.

1.RaeAnn P.: Erősítő edzések és sprint

Kezdetnek futottam. 2008-ban szörnyen étkeztem, és egyáltalán nem sportoltam. Ekkor körülbelül 75 kg voltam. Egészen 2012-ig ragaszkodtam a futáshoz, mellyel sikerült közel 10 kilót leadnom, ezután viszont megállt a fogyás. Az utolsó pár kiló leadásában a magasabb fokozatra kapcsolás segített. Súlyzós edzésekre jártam, és egyéb cardio edzésekre (pl.: evezés), emellett a futásom tempóját is variálgattam; néha egy laza kocogás, máskor pedig tempós sprint.

2.Monique S.: kickbox

Körülbelül 10 évvel ezelőtt 23 kilót fogytam. 2015-ben a férjemmel örökbe fogadtunk 3 fiút, így semmi időm nem jutott a mozgásra, tehát nem ment le az utolsó néhány kiló. A Core de Force nevű program segített elérni a célomat. Ez egy 30 napos kickbox edzésterv 30-60 perces rutinokkal, melyeket otthon is lehet végezni. Korábbra állítottam az ébresztő órámat is, hogy legyen időm edzeni munka előtt.

3.Rebecca K.: 10 mérföldes futásra edzettem

Súlyzós gyakorlatokkal és jógával igyekeztem ledolgozni a terhesség utáni súlyfelesleget. Az utolsó néhány kiló leadásában viszont a Broad Street Run futásra való felkészülés segített. Ez egy 10 mérföldes verseny Philadelphiában, és már a rákészülés is elég volt, hogy elérjem a vágyott alakomat. Heti egyszer hosszabb távon futottam, egyszer csap 3-5mérföldet, utóbbit pedig néha intervall edzéssel helyettesítettem. Egy efféle nagy fitness teljesítmény elérése segített ledolgozni az utolsó pár kilót.

4.Jessica B.: beltéri kerékpározás

Eljön az a pillanat a fogyókúrázás alatt, mikor már mindez csak mentális játék. Egészségesen étkezel, rendszeresen edzel, mindent helyesen teszel, de a súlyod nem csökken tovább. Ekkor a spinning órák segítettek. Nem a mérleg számlapjára koncentráltam. Mikor nem azt mutatta, amit elvártam, sokkal jobban fókuszáltam az edzésekre, mert tudtam, ha ott jól teljesítek, lemegy a maradék néhány kiló. És le is ment.

5.Tamara B.: CrossFit

Kipróbáltam a boot camp edzéseket, a spinninget, a futást, de egyik sem vált be annyira, mint a CrossFit. Még a tengerészgyalogság kiképzése sem volt olyan hatékony. A CrosFittel 10 kilót fogytam, és jó sok ruhaméretet. Ezután állt be nálam a plató állapot. Ekkor magasabb fokozatra kapcsoltam, a CrossFitek alatt inkább az intenzitásra figyeltem. Nem való mindenkinek ez az edzésforma, de nekem nagyon bevált.

forrás: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezért edz kevesebbet Carrie Underwood

Ezért edz kevesebbet Carrie Underwood

Heti 6 edzését 1-2 alkalomra csökkentette
Igaz az, hogy az edzés fiatalon tart?

Igaz az, hogy az edzés fiatalon tart?

A tudomány vajon alátámasztja?

Napi ajánlatunk

Top videók

Epres-zabos pohárdesszert

Húsvét után pont egy ilyen könnyed desszertre van szükségünk!

Baconbe tekert fasírtok tepsis burgonyával

Hiába borongós az idő, a parázskrumpli már a nyarat idézi.

Emeletes tortilla

Vagy hívhatjuk akár pitének is… Laktató és gyors ebéd rohanós napokra.