Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Változtass egyszerűen! 5 életmódtipp a fittebb mindennapokért

2021. január 6.

Év eleje a nagy fogadalmak időszaka, sokan döntenek a változás mellett: több mozgás, egészségesebb ételek vagy épp fogyás szerepel legtöbbször a tervek között. De mi a helyzet akkor, ha nem fogadtunk meg semmit? Ez az 5 egyszerű tipp azoknak szól, akik tennének az egészségükért, de gyökeres életmódbeli változtatásokat nem szeretnének bevezetni. 

 

1. Rendszeres natúr joghurt fogyasztás 

A természetes probiotikumok fogyasztását mindig meghálálja a szervezet, segíti az emésztést, és regenerálja az évi végi túlevésekben megfáradt gyomrot. Natúr joghurtot válasszunk, ha ebben a formában nem szeretjük, inkább házilag ízesítsük gyümölccsel. 

 

2. Egy kis séta sosem árt 

Elcsépelt, de igaz, a mozgás felfrissít, javítja az állóképességet, az emésztést, felpörgeti az anyagcserét. Ha nincs kedvünk – vagy nagyobb túlsúlyt cipelünk –, nem kell kell belefogni nehéz futóedzésekbe, de heti 3-4 alkalommal pár km kellemes tempójú sétát érdemes beiktatni. 

 

3. Plusz saláta 

Nem muszáj „csak” salátákon élni, a változtatáshoz már az is elegendő, ha ezentúl valamennyi étkezésünket kiegészítjük egy nagy tál olívaolajjal vagy citromlével ízesített zöldsalátával. Tehát maradhat a hús és a köret, sőt a savanyú is, csak tálaljunk mellé egy tál friss, ropogós salátaféleséget. 

 

4. Minden nap egy alma… 

… Az orvost távol tartja. Ha a mondást nem is vesszük szó szerint, az alacsonyabb kalóriájú, emésztéssegítő alma mindenképpen hasznos a szervezetünknek. Nem muszáj önmagában fogyasztani, összedobhatunk almából, kiviből, narancsból egy téli gyümölcssalátát is. 

 

5. Szellemi frissesség 

Bizony, ez is hozzátartozik a fitt mindennapokhoz. A tudatos kikapcsolódást – legyen az olvasás, társasjáték – meghálálja a szervezetünk, hiszen ezek az elfoglaltságok a stresszt is csökkentik. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.