Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Fogyókúrázol? Az alábbi ételek elfogyasztását kétszer is gondold meg!

2021. szeptember 6.

Cukros üdítőitalok, sült krumpli, tészta, csoki, chipszek… Egyértelmű, hogy óriási a kalóriatartalmuk! Vannak azonban olyan ételek, amelyeket első blikkre egészségesnek és ezáltal rögtön diétásnak is képzelünk. Szögezzük le: attól, hogy valami egészséges, egyáltalán nem biztos, hogy kalóriaszegény, azaz nemcsak egy hatalmas tortaszelet zavarhat be a kalórialimiten és kalória-deficiten alapuló diétánkba. Lássunk 6 példát! 

 

Granolák

A sült müzli hatalmas divat mostanában, egy pohár (növényi) tejjel vagy joghurttal szuper választás reggelire. Nem mindegy azonban, hogy milyen fajtát választunk, ha ugyanis egy finomított cukorral teletömött verziót emelünk el a polcról a boltban, rengeteg üres és felesleges kalóriát fogunk a szervezetünkbe juttatni. 

 

Alkoholmentes koktélok 

Kiiktattuk a kalória- és szénhidrátdús alkoholokat, szuper! Vagy mégsem? Tény, hogy így megússzuk kisebb energiatartalommal, de gondoljunk csak bele: az italokhoz adott szirupok, gyümölcslevek vagy szénsavas italok egyáltalán nem diétásak, egy ilyen koktél igazából valódi cukorbomba. 

 

Fehérjeszeletek 

Hasonló a helyzet, mint a granolával: nem mindegy, milyet választunk. Figyeljünk oda, hogy milyen édesítés szerepel a csomagoláson, kerüljük a hozzáadott finomított cukrot! 

 

Gyümölcslevek 

Ha édes ízre vágyunk, sokkal jobb választás egy pohár gyümölcslé, mint mondjuk egy cukros fánk. Azonban ne feledkezzünk el a gyümölcscukrokról, a gyümölcs szénhidráttartalmáról, valamint arról, hogy a gyümölcslé sajnos nem – vagy csak kis mértékben – tartalmazza a gyümölcs rostjait. 

 

Salátaöntetek és saláta toppingok 

A saláta egészséges, diétás választás, ám ha a zöld leveleket, zöldségeket majonézes öntettel öntjük nyakon, az eredmény minden lesz, csak nem kalóriaszegény. Hasonló a helyzet a toppingokkal is, hiszen hogyan lenne fogyókúrás egy olyan saláta, amelyre egy jó nagy marék pirított kenyérkockát szórtunk? Sőt, az egészséges olajos magvakkal is csak óvatosan! Tudatos, de kalóriában gazdag választások. 

 

Aszalt gyümölcsök 

Egy kis marék több 100 kalória! És ne felejtsük el azt sem, hogy a természetes gyümölcscukor mellett sok esetben további hozzáadott cukrot is tartalmaznak. 

 

Forrás: The Healthy 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Milyen bort ihatunk a fogyókúra alatt?

Milyen bort ihatunk a fogyókúra alatt?

Bármilyen hihetetlen, egy-egy pohár bor akár a súlyvesztésben is a segítségünkre lehet
10 tipp fogyókúrához – sztároktól

10 tipp fogyókúrához – sztároktól

Az A-listás celebeknek aztán érdemes mindig bombaformában lenni, ha nem akarnak dacolni a kellemetlen kommentekkel, és a pletykalapokkal.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.