Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Úgy tűnik, hogy néhány tudós felfedezett egy olyan anyagot, amelytől energiát nyer a szervezetünk

Ez lenne az új szupererő?
2017. november 28.

A ketont a negyedik makrotápanyagnak (a fehérje, a szénhidrát, és a zsír mellett) tartja Geoff Woo, a HVMN teljesítménynövelőket gyártő cég vezérigazgatója. Ezért is alkották meg legújabb italukat, mely 120 kalóriányi ketont tartalmaz. Az új termék megalkotásához az Oxford Egyetem tudósaival végeztek kutatásokat.

Mikor a szervezetet megfosztják a szénhidráttól, zsírt kezd el használni üzemanyagként. A folyamat részeként ketonok (egyfajta molekulák) szabadulnak fel – ugyanez a célja a keto diétának is. Ha a ketonokat közvetlenül be tudnánk juttatni a szervezetünkbe (diéta, éhezés nélkül), természetes szupererőt nyerünk.

Mikor sportolókon tesztelték az italt, a kutatók megfigyeltek egy „halmozási effektus” névre keresztelt jelenséget. Az energia elraktározódik, és az ember sokkal energikusabbnak érzi magát. Profi biciklisekkel tesztelték az italt: egy 30 perces tekerési intervallumot vizsgáltak, mely során a csapat egyik fele kapott az italból, a másik szénhidrát- vagy zsíralapú italt ivott.

Az első csoport átlag 400 méterrel tovább jutott, mint a második csoport leggyorsabb embere. Ami pedig meglepő, hogy maguk a versenyzők nem érezték a különbséget. „Felfuthatsz egy falra, pedig nem is akarsz.” – mondja a kutatás vezetője, Brianna Stubbs.

A keton nem olyan, mint a koffein, nem stimuláns.  Kieran Clarke, az egyetem fiziológiai biokémia professzora is azt erősítette meg, hogy ha az ital után nem figyelünk arra, mit csinálunk, de egyszer észbe kapunk, akkor döbbenünk rá, hogy valóban gyorsabban, energikusabban dolgozunk. „Egy evezőgépen például végrehajtjuk a szokásos rutint, és csak a végén vesszük észre, hogy az eddigieknél jobban dolgoztunk.”

Nem érezzük, azt, hogy kihajtjuk magunkat, vagy elfáradunk. Inkább olyan, mintha olyasmi energiánk lenne, mely eddig még nem volt.

forrás: Business Insider

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezt az 5 kaját kerülni kell a keto diéta alatt

Ezt az 5 kaját kerülni kell a keto diéta alatt

A magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú diétában ez az öt tiltott dolog
Ezért ne igyunk rendszeresen energiaitalt

Ezért ne igyunk rendszeresen energiaitalt

A British Medical Journal friss esettanulmánya szerint az ital újabb mellékhatásaira derült fény

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?