Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Tavaszi vitaminmustra retektől a karalábéig

Válts könnyű, tápanyagokban gazdag ételekre!
2022. március 17.

Bár vitaminmustránk főszereplői egész évben beszerezhetők, mégis tél végén, tavasz elején számítanak igazi szupersztárnak. Ilyenkor ugyanis (még) jobban vágyunk a friss, könnyű, magas tápértékű élelmiszerekre, hogy feltöltsük a hosszú, hideg hónapok alatt kiürült vitaminraktárakat. Nézzük, miben is rejlik a „nagy négyes” ereje!

Hónapos retek

A helyes, élénk színű zöldség a reggeliző asztalok kedvence. Sok benne a C-vitamin és a rost, emellett tartalmaz káliumot, folsavat, magnéziumot, kalciumot, cinket, illetve B- és K-vitamint is, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Ha unjuk már önmagában vagy salátában elrágcsálni, készítsünk belőle tzatzikit, ugyanolyan frissítő, mint a klasszikus uborkás verzió.

Újhagyma

Sokan nem kedvelik nyersen az erős hagymaízt, vagy éppen a gyomruk mond rá nemet. Az újhagymát ezekben az esetekben is érdemes kipróbálni. Finom nyersen salátákba vagy mártogatósokba, szendvicskrémekbe aprítva, de meg is süthetjük – ázsiai jellegű wokban készült ételekhez szinte elengedhetetlen. Sok C-, B-, E-vitamin van benne, akárcsak vas, magnézium, kálium, kalcium vagy cink.

Karalábé

Felejtsük el a fás karalábét! A friss tavaszi zöldséget nyersen is elropogtathatjuk, vagy levest, pürét, szószt, főzeléket készíthetünk belőle. Vagy meg is tölthetjük! Rengeteg C-vitamin van benne, emellett, B- és E-vitaminban sem szenved hiányt, magnéziumban, kalciumban, vasban, rézben, foszforban, növényi fehérjékben és rostokban pedig szintén gazdag.

Tipp: Ezeket (is) fogyaszd, ha kell egy kis extra magnézium

Bébispenót

Tapasztalataink szerint a zsenge, apró, zöld leveleket azok is szívesen fogyasztják, akik nem igazán ápolnak szoros barátságot a spenóttal és a sóskával. Tehetjük nyersen salátákba és turmixokba, vagy 1-2 perc alatt meg is fonnyaszthatjuk serpenyőben. A mi kedvencünk a bébispenótos omlett: a felcsíkozott leveleket egyszerűen belekeverjük a tojásos masszába, majd hagyományos módon megsütjük. És hogy miért érdemes fogyasztani? C,-B6-, K- és A-vitamin-tartalmú zöldség, amely értékes növényi fehérjékben, rostokban, folsavban, vasban, magnéziumban, sőt omega-3 zsírsavakban is bővelkedik.

Kapcsolódik:

5 tipp, amitől garantáltan elszáll a tavaszi fáradtság

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Mindent megadnál egy jó hallevesért, böjt idején?

Mindent megadnál egy jó hallevesért, böjt idején?

Főzzünk szuper egészséges alaplevet, vízzel...és fehérborral...?
Házi sajtot készítenél, de nincs hozzá való géz, amin átszűrd?

Házi sajtot készítenél, de nincs hozzá való géz, amin átszűrd?

Ne ess kétségbe, akadni fog megoldás, méghozzá kézközelben.

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!