Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Szeretnél elkezdeni sportolni? Így motiváld magad!

2021. március 12.

A kellemes tavaszi időjárás tökéletes arra, hogy végre megmozduljunk a hosszú tél után. Ha eddig nem sportoltál, most hoztunk neked néhány tippet: miként vedd rá magad egy kis mozgásra, illetve miként eddz rendszeresen, sőt örömmel.

 

Fáradt vagy munka után? Nem számít!

Biztosan ismerős az érzés, amikor a hosszú munkával töltött órák után jólesne egy kis séta. Rávenni magad viszont néha nehézkes. Sokat segít, ha nem arra koncentrálsz, hogy milyen fáradtnak érzed magad, hanem arra összpontosítasz, milyen előnyeid származnak abból, ha sportolsz kicsit. Elég csupán egy óra, amit erre szánsz. Tudod, mi mindent nyersz ilyen rövid idő alatt?

A kellemes érzés, hogy tettél valamit magadért.

Egy kis kikapcsolódás – feledkezz meg a kötelességeidről, a sport csak rólad szól.

Endorfinok, amelyek még a legrosszabb hangulatot is képesek javítani, és máris mosolyra húzódik a szád.

A mozgás oldja a feszültséget – a nap közben felgyülemlett stressz is könnyen kezelhető általa.

A bónusz, amelynek biztos mindenki örül, hogy jobban tetszel majd magadnak a tükörben. Lehet, végre újra fel tudod venni azt a nadrágot, amely évek óta hever a szekrény mélyén.

 

Válaszd ki a megfelelő sportot

A rendszeres edzésre való felkészülés néhány lépésből tevődik össze. Először is válaszd ki a sportot, amit űzni szeretnél. Ha szívesen vagy emberek közt, ideálisak számodra a párosan vagy csoportosan végezhető sportok. Lehet a legjobb megoldás számodra az edzőterem, uszoda vagy akár a futás is. Ha azok közé tartozol, akik szívesen töltik az idejüket a természetben, akkor válaszd a kerékpározást. De még rengeteg lehetőséged van. A lényeg csak az, hogy olyan tevékenységet válassz, amely hosszú távon is érdekel majd.

A mi tippünk: A kezdőknek és a profiknak is van egy tippünk, hogy miként spórolhatnak a sportfelszerelés vásárlása során. Hatalmas kedvezményekre tehetsz szert a kuponkódok segítségével, amelyeket a Kuplio.hu oldalon találsz. Legyen az futás, úszás, görkorcsolya, itt biztosan megtalálod a megfelelő akciót.

 

Kezdd lazán

A kezdők gyakori hibája, hogy a kezdeti lelkesedésükből adódóan túl gyors tempóval indítanak. Az ilyen start sajnos fölösleges izom- és ízületi fájdalmakkal, fáradtsággal és végezetül csalódással jár, hogy nem tudtad tartani a fogadalmad.

Edzésnél ezért mindig vedd figyelembe az állóképességedet. Ha ülőmunkát végzel, és eddig semmit nem sportoltál, akkor kezdj 30 perces sétákkal. Hazaérve végezz könnyebb gyakorlatokat 15 percen keresztül. Fokozatosan növeld az intenzitást, folytasd futással és végezz nehezebb gyakorlatokat.

Ugyanígy kezdd el a többi sportot is. Ha a kerékpározás mellett döntesz, az elején válassz inkább egyenes, kevésbé megterhelő terepet és persze lassú tempót. Egy idő után magad fogod érezni, hogy javult az erőnléted, erősödött az izomzatod, így már a tested is készen áll a nehezebb terepekre.

A mi tippünk: Hol szerezheted be a legjobb sportruházatot? Az About you webáruház erre is tökéletes megoldás. Hogy a lehető legkevesebbet kelljen költened, segítségedre lesznek az About you kuponok.

 

Megfelelő sportfelszerelés és sportruházat

Bármilyen sportról is legyen szó, szükséges a megfelelő öltözet. Válassz funkcionális darabokat, amelyek kellőképpen légáteresztőek, elvezetik az izzadtságot és gyorsan száradnak. A sportruházatnak továbbá kényelmesnek kell lennie, és nem szabad gátolnia a mozgásban.

Az egyes sportokhoz válassz olyan darabokat, amelyek megfelelnek az adott sport sajátosságainak. Más nadrágra van szükségük a kerékpárosoknak, és másmilyen nadrág kell az edzőtermi edzéshez. Ugyanez vonatkozik a cipőkre is. Egy futócipő is más-más tulajdonságokkal bír, mint egy beltéri edzőcipő. Nagyon fontos persze a kényelem is. Ilyen szempontból csak olyan darabokat válassz, amelyekben kényelmesen érzed magad.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.