Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Szemünk fénye – ezek az ételek segíthetnek megőrizni látásunk egészségét

2021. július 24.

Szemeink, látásunk épségének és egészségének megőrzése az egyik legfontosabb feladatunk. Általánosságban elmondható, hogy az A-vitaminban gazdag ételek javítják látásunkat, de vannak egyéb tápanyagok is, amelyek fontosak lehetnek szemeink egészsége szempontjából.

 

1. Halak

Gazdagok omega-3 zsírsavakban, ezért előnyös fogyasztásuk. Különösen azoknak ajánlottak, akik sok időt töltenek a számítógép képernyője előtt. A halak mellett az olajos magvak szintén tartalmazzák ezt a zsírsavat és sok-sok E-vitamint is, ami szintén jót tesz a szemeinknek.

 

2. Sárgarépa

Nemcsak fütyülni lehet a répától, hanem különösen magas A-vitamin és béta-karotin tartalma miatt a látásunk is javulhat tőle. Az édesburgonya szintén tartalmazza ugyanezeket az anyagokat, ha nem rajongunk annyira a sárgarépáért, fogyasszunk több batátát! 

 

3. Marhahús

A cink is hasznos ásványi anyag, egyik legjobb forrása a marhahús. Néha-néha belefér a vörös hús! 

 

Vannak kerülendő élelmiszerek is? 

Az alapvetően egészségtelennek elkönyvelt ételek a szemünknek sem tesznek jót. Az olajban sült fogások a magas telített zsírtartalom miatt kerülendők, de ugyanúgy érdemes legalább mérsékelni a cukrokkal telenyomott üdítőitalokat is. 

 

Forrás: so delicious

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.